فِمنوم، مجله ای برای بانوان و آقایان

مجله ای برای بانوان و آقایان

فِمنوم، مجله ای برای بانوان و آقایان

مجله ای برای بانوان و آقایان

مجله ای برای بانوان و آقایان، مجله ی بانوان، مجله ی آقایان

  • ۰
  • ۰

اخبار خریدهای سنگین سکه های طلا توسط عده ای انگشت شمار هنوز در فهرست خبرهای  داغ بازار طلا و ارز قرار داد. و امروز نیز مردی با ۲ تن سکه در تهران بزرگ دستگیر شد.

رئیس پلیس تهران، سردار حسین رحیمی از دستگیری مردی با ۲ تن سکه طلا در پایتخت خبر داد.

این شخص از سال ۹۶ تا کنون چیزی نزدیک به ۲ تن سکه را از سطح بازار خریداری کرده و به نوعی احتکار کرده است. انگیزه ی این فرد از خرید این میزان تعیین قیمت سکه و حکمرانی بر بازار سکه زمانی ست که سطح سکه در بازار پایین آمده و به نوعی کمیاب شود.

سلطان سکه کیست؟

این فرد خود را سلطان سکه نامیده و افرادی دارد که در سطح شهر برای وی به اسامی مختلف سکه می خرند و پیش از دستگیری بر آن بوده تا حجم بیشتری سکه خریداری کرده و این ۲ تن را به اندازه ی بالاتری برساند.

همچنین بخوانید: آخرین اخبار ارز مسافرتی، سهیمه بندی ارز مسافرتی به کجا رسید؟

سردار حسین رحیمی در این خصوص توضیح داده است:

این فرد پیش از این هم به عنوان دلال سکه دستگیر شده بود و پسرش نیز با قید ضمانت آزاد است.این فرد طی مدت ۱۰ ماه فعالیت خود، بر اساس ۵۰۰ سند و مدرکی که در خصوص وی به دست آمده در بحث دلالی سکه نقش اصلی را به عهده داشت و در این مدت حدود ۲ تن سکه را جمع‌آوری کرده بود.

با وجود چنین افرادی در جامعه و انباشته شدن غیرقانونی ثروت در چند سبد تارعنکبوت بسته، خیلی عجیب نیست که یک شبه شاهد افزایش میلیونی قیمت سکه و طلا باشیم.

تیم خلافکار چاپ دلار تقلبی هم دستگیر شدند

همین طور سردار رحیمی از دستگیری تیم شش نفره ای که اقدام به چاپ دلارهای تقلبی کرده بودند، نیز خبر داد.

وی در این خصوص توضیح داد:

اعضای این باند که اقدام به چاپ دلار کرده بودند از سوی ماموران پلیس شناسایی و دستگیر شدند. این افراد اقدام به جعل ۱۶۰ هزار دلار کرده بودند که متاسفانه بخشی از این دلارهای جعلی در بازار توزیع شده بود.

به علاوه این مقام مسئول درباره ی شرکت هایی که با وجود دریافت ارز دولتی تخلفاتی در زمینه ی قیمت گذاری و استفاده از آن ارز داشته اند، متذکر شد:

پلیس نسبت به شرکت‌هایی که اقدام به دریافت ارز دولتی کرد و تخلفاتی را داشته باشند حساس بوده و به صورت ویژه به آن رسیدگی خواهد کرد . بخشی از این شرکت‌ها نیز پس از مطلع شدن از ورود پلیس به این حوزه شروع به سندسازی برای واردات خود کرده‌اند و حتی ۲ شرکت نیز دفاتر خود را جابه‌جا کرده‌اند، اما ما با هماهنگی دستگاه قضایی و نهادهای مرتبط در این زمینه با قاطعیت اقدامات خود را انجام خواهیم داد.

  • ۹۷/۰۴/۱۳
  • sa ms

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی