فِمنوم، مجله ای برای بانوان و آقایان

مجله ای برای بانوان و آقایان

فِمنوم، مجله ای برای بانوان و آقایان

مجله ای برای بانوان و آقایان

مجله ای برای بانوان و آقایان، مجله ی بانوان، مجله ی آقایان

  • ۰
  • ۰

دلار ۲۵ هزار تومانی صحت دارد؟

طی روز‌های اخیر قیمت دلار و سکه در بازار آزاد بازهم شاهد ثبت رکورد‌های تاریخی است و هر ساعت یک قیمت جدید از این بازار‌ها بیرون می‌آید.

شاید در نگاه اول مهمترین علت این رکوردها، اتفاق‌های سیاسی است که در این روز‌ها رخ میدهد، ولی اندکی تامل در بازار نشان میدهد که عوامل سیاسی به تنهایی نمی‌توانند این وضعیت را در بازار حاکم کنند.

از صبح امروز قیمت دلار و سایر ارز‌ها در خیابان فردوسی با رشدی چشم گیر موجب شد تا قیمت دلار از ۱۷ هزار تومان عبور کند و به ۱۸ هزار تومان تا ساعت ۱۲:۵۰ دقیقه روز چهارشنبه ۴ مهر برسد.

دلار درحالی به این نرخ‌های تاریخی رسیده که ۳ روز قبل بالاترین قیمت ثبت شده برای این ارز در بازار دلار فروشان خیابان فردوسی ۱۴۸۰۰ تومان بود.

 فشار تقاضا برای خرید دلار و سکه/ مردم عامل گرانی‌ها شدند؟

فعالان بازار می‌گویند از صبح امروز و حتی پیش از باز شدن صرافی ها، جمعیت زیادی از مردم روانه خیابان فردوسی شده و تقاضای خرید دلار را داشتند.

همین امر موجب شد تا قبل از باز شدن بازار قیمت ارز مشخص شود و استارت افزایش قیمت‌ها زده شود؛ بازاری‌ها می‌گویند تعداد زیادی از مردم برای خرید دلار ۱۷ هزار تومانی مقابل صرافی‌ها در ساعات ابتدایی آغاز بازار صف کشیده بودند.

صف خرید برای دلار و سکه آن هم در اوج افزایش قیمت، اتفاق تازه‌ای نیست و پیش از این هم بار‌ها مشاهده شده که هر زمان قیمت‌ها در این بازار‌ها اوج می‌گیرد بلافاصله صف خرید شکل می‌گیرد و در زمان کاهش قیمت‌ها نیز صف فروش!

محمد کشتی آرای در همین ارتباط به خبرنگار تسنیم گفت که یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت طلا و ارز طی روز جاری، افزایش فشار تقاضا برای خرید دلار و سکه و طلای ابشده در بازار از صبح زود است.

ادامه در لینک زیر:


https://www.femanom.com/%D8%A7%D9%82%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%AF%DB%8C/%D8%A2%DB%8C%D8%A7-%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D8%AF%D9%84%D8%A7%D8%B1-%D8%A8%DB%8C%D8%B4%D8%AA%D8%B1-%D8%A7%D8%B2-25-%D9%87%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AA%D9%88%D9%85%D8%A7%D9%86-%D9%85%DB%8C-%D8%B4%D9%88%D8%AF%D8%9F

  • ۹۷/۰۷/۰۴
  • sa ms

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی