فِمنوم، مجله ای برای بانوان و آقایان

مجله ای برای بانوان و آقایان

فِمنوم، مجله ای برای بانوان و آقایان

مجله ای برای بانوان و آقایان

مجله ای برای بانوان و آقایان، مجله ی بانوان، مجله ی آقایان

  • ۰
  • ۰
برخی از مواد غذایی برای تقویت استخوان ها مضر و برخی دیگر مفید هستند. در این مطلب قصد داریم این مواد را به شما عزیزان معرفی نماییم. با فمنوم همراه باشید.


 تقویت استخوان ها با تغذیه دارای دو لیست کامل از غذاهایی است که می تواند برای استخوان ها مفید و یا مضر باشند, در ادامه ی این مطلب لیست مواد مضر و مفید را آورده ایم, با ما همراه باشید.




توصیه هایی در ارتباط با تقویت استخوان ها

 

با تغذیه ی مناسب و عادت های درست حرکتی و ورزشی می توانید استخوان های خود را تقویت نمایید. در این مبحث باید بدانیم که برای تقویت استخوان ها چه چیز هایی مصرف کنیم و از مصرف چه مواد غذایی دوری کنیم. 


مواد غذایی مفید برای تقویت استخوان ها


وقتی که از غذاهای مفید برای تقویت استخوان ها صحبت به میان می آوریم, در وهله ی اول یادی از شیر و فرآورده های لبنی می کنیم. بهتر است بدانید که تنها لبنیات نیستند که از استخوان ها محافظت می کنند بلکه سبزی ها با برگ های تیره و ماهی های آزاد نیز در تقویت استخوان ها نقش به سزایی دارد. مواد غذایی که برای استخوان ها مفیدند, عبارت اند از: کنجد, کشک, بادام, پنیر با گردو, نور آفتاب, انواع کلم, سبزیجات به خصوص اسفناج, میوه ها با پوست و ماهی. 


مواد غذایی مضر برای استخوان ها

 

برخی از مواد غذایی برای استخوان ها ضرر دارند, این مواد غذایی عبارت اند از: انواع ترشی, ماست, چای, مرغ, آب یخ, سیب زمینی, برنج سفید, غذاهای ساندویچی, برنج سفید, میوه جات ترش و کال, عدس. 
بهتر است بدانید که مصرف روزانه ی قهوه موجب می شود که کلسیم, جذب بدن نشود و به همین ترتیب استخوان ها ضعیف شوند. نوشابه های گازدار به دلیل داشتن کافئین, برای استخوان ها مضر هستند. نوشیدنی های گاز دار  به دلیل داشتن اسید فسفریک, اسیدی معدنی که موجب جلوگیری از جذب کلسیم می شود, برای استخوان ها مضر هستند. استفاده ی زیاد از نمک ها برای سلامتی مضر هستند و هر سال دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در جهان به این منظور جان خود را از دست می دهند.

رژیم های غذایی که سرشار از گوشت و مرغ هستند موجب ضعیف شدن استخوان ها می شود. برای هضم این مواد غذایی ها, پروتئین های حیوانی سبب آزاد کردن اسید فسفریک, سولفوریک و ... آزاد می کنند که PH بدن را تغییر می دهد. لازم به ذکر است که هرچه PH بدن اسیدی تر باشد, مواد معدنی بیشتری در استخوان ها از دست می رود.

الکل از آن دسته از موادی است که باعث می شود, فعالیت استئوبلاست ها متوقف شوند. استئوبلاست ها, سلول های سازنده ی استخوان هستند. دقت داشته باشید که الکل می تواند سبب اختلال هایی در حفظ تعادل فرد شود. این مسئله در افراد مسن باعث شکستگی استخوان ها می شود.

ادامه:

  • ۹۷/۰۷/۱۳
  • sa ms

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی