فِمنوم، مجله ای برای بانوان و آقایان

مجله ای برای بانوان و آقایان

فِمنوم، مجله ای برای بانوان و آقایان

مجله ای برای بانوان و آقایان

مجله ای برای بانوان و آقایان، مجله ی بانوان، مجله ی آقایان

۱۷ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
برخی آقایان با مبتلا شدن به بیماری تورم پروستات حس می کنند که دوره ی جوانی سر رسیده و کم کم باورشان می شود که وارد میانسالی شده اند. پروستات عارضه ای است که معمولا اکثر آقایان در میانسالی با آن دست و پنجه نرم می کنند. با روش های و درمان گیاهی زیر می توان تورم و التهابپروستات را مهار کرد.

پروستات کجای بدن است؟

پروستات از جمله غدد داخل بدن است که در زیر مثانه (bladder) قرار داشته و مجرای دفع ادرار را در بر گرفته است. سایز این غده به اندازه‌ یک گردو بوده و از طریق ترشح مایعی به هنگام انزال، تقویت اسپرم را بر عهده دارد. این غده فقط در بدن آقایان وجود دارد و معمولا تا سر و صدایش در نیامده آقایان حتی از وود چنین عضوی در بدن خود بی اطلاعند. مهمترین اختلالاتی که ممکن است در پروستات به وجود آید عبارتند از:

۱ سرطان پروستات که دومین سرطان کشنده در آقایان است. سرطان ریه در جایگاه نخست می باشد.

۲ـ بزرگ شدن (تورم و یا تومورغیرسرطانی) پروستات یا BPH معروف به هیپرپلازی یا هایپرتروفی پروستات

۳ـ التهاب پروستات (Prostatitis)

سرطان پروستات ناشی از رشد غیرقابل کنترل سلول‌های پروستات بوده و معمولاً دارای علائم ذیل می‌باشد:

تکرر ادرار به ویژه در شب، منقطع بودن ادرار، احساس درد و سوزش در هنگام خروج ادرار،‌ احساس درد در قسمت پایین کمر و لگن خاصره، وجود خون در ادرار.

التهاب  پروستات، شکل بی‌خطر بد کار کردن پروستات می‌باشد که اغلب معروف به BPH است. این بیماری با سن مردان رابطه مستقیم داشته و معمولا پس ۵۰ سالگی در آقایان بروز می‌نماید. تقریبا حدود پنجاه درصد مردان بالای ۵۰ ساله به این نوع از پروستات مبتلا هستند که در اثر اللتهاب یا متورم شدن (افزایش سایز) غده پروستات و به دلیل آلودگی‌های میکروبی موجود در مجاری ادراری به وجود می‌آید. این نوع پروستات نسبت به دو مورد دیگر غیر معمول‌تر است.

علاوه بر کنترل ژنتیکی کارکرد بد پروستات، رژیم غذایی نقش قابل توجهی‌ در عدم بروز این بیماری دارد.

چه عواملی در افزایش سرطان پروستات اهمیت دارند؟

۱ـ رژیم‌های حاوی خوراکی ها و غذاهای چرب (اسیدهای چرب اشباع شده) مانند چیپس و پفک، فست فود و گوشت‌ها به خصوص در افراد چاق.

۲ـ خوردن غذاهایی مانند کله پاچه و گوشت‌های حاوی اسید آراشیدونیک (این اسید چرب، زیرمجموعه اسیدهای چرب امگا  arachidonic acid) و گوشت‌های نپخته

۳ـ مصرف غذاهایی حاوی اسید آلفالینولنیک و یا وجود سطح بالای این ماده در خون

۴ـ مصرف گوشت قرمز به میزان زیاد

پروستات را با روش های خانگی درمان کنید

۱ـ مصرف فیبرهای گیاهی (حاوی سلولز و همی‌سلولز)  که در خرما فراوان یافت می شود و پروتئین‌های گیاهی در سویا  به دلیل داشتن ایزوفلاونی (isoflavonoids) به نام Genistein که مانع رشد سلول‌های سرطانی می‌شود.

۲ـ مصرف سبزیجات مانند انواع کلم‌ها (کلم گل، کلم پیچ، کلم بروکلی و...) به دلیل داشتن ترکیباتی نظیر ایندول ـ کربونیل carbonyl ، گلوکاریک اسید(کلسیم‌ ـ ‌دی‌ ـ ‌‌گلوکارات) وسولفورافان.

۳ـ مصرف گوشت ماهی سالمون به دلیل وجود اسیدهای چرب امگا۳
۴ـ مصرف سلنیوم، ویتامین‌های D و E و زینک.


التهاب پروستات که به ویژه بعد از ۵۰ سالگی، ناشی از بزرگ شدن غده پروستات است، مشکلاتی مانند مشکل در دفع ادرار، جریان ضعیف و منقطع بودن ادرار، تکرر ادرار به خصوص هنگام خواب، عدم توانایی دفع ادرار برای کوتاه مدت و احساس عدم تخلیه ی کامل مثانه پس از خروج ادرار را به همراه دارد. علاوه بر موارد فوق چنانچه تورم پروستات بیش تر از اندازه ی نرمال باشد، می‌تواند موجب اختلال در کار معده مانند اسهال، یبوست ، نارسایی کلیوی (مانند افزایش فشارخون و تپش قلب، عفونت پرده‌های اطراف قلب، رنگ پریدگی بستر ناخن) و  مشکلات عصبی گردد.
به منظور پیشگیری از تورم پروستات علاوه بر رعایت نکات ذکر شده، مصرف مواد غذایی حاوی مس و روی، آمینو اسیدها ی گلایسین، آلانین، گلوتامین و رنگدانه لیکوپن (رنگ قرمز گوجه فرنگی) بسیار مؤثر و حائز اهمیت می‌باشد.
پیش تر هم بیان شد که علت تورم پروستات، مشکلات باکتریایی است. بنابراین مصرف آنتی بیوتیک‌هایی که طبق دستور پزشک متخصص انجام می‌گیرد، می‌تواند در درمان این عارضه مفید بشند. هم‌چنین انجام ورزش‌های متناسب می‌تواند تأثیرگذاری داروها را افزایش دهد.

در کنار مصرف مواد غذایی مناسب برای پیشگیری از ابتلاء، چنانچه بیماری حاد شود، می‌توان از گیاهان دارویی مفید برای درمان اختلالات پروستات (به ویژه تورم) بهره جست. از جمله این گیاهان دارویی می‌توان به نخل اره‌ای ایرانی، گزنه، کدوی پوست کاغذی، کتان روغنی، شیرین بیان، قارچ گانودرما، جینسینگ آسیایی، تویا، سویا، ادریسی، دم‌اسب، ذرت، شبدر قرمز، چای سبز، انگور خرس، مِلون تلخ(خربزه وحشی)، بارهنگ(اسفرزه) آبی و خربزه درختی اشاره کرد که اینک به توضیح آنها می‌پردازیم:

گزنه


 گزنه یا (انجره)،  گیاهی گرم و خشک که از ساقه و ریشه ی آن برای درمان پروستات استفاده می‌ کنند. برای درمان تورم و التهاب پروستات با مصرف گزنه روزی سه وعده در هر نوبت یک قاشق از گزنه ی خشک و پودر شده ی گزنه را در یک فنجان آب جوش دم کرده، پس از ۱۵ دقیقه میل نمود. هم‌چنین دم کرده بخش ریشه ی گزنه هم در درمان تورم پروستات موثر است.

تخم کدو بذر برهنه
 دانه‌های کدوی طبی (کدوی بذر برهنه): این گیاه سالها قبل در ایران وجود نداشت و در چند سال اخیر توسط دکتر رضا امیدبیگی وارد کشور شده است. قسمت مورد استفاده ی دانه های کدوی طبی در درمان التهاب پروستات و عفونت مجاری ادراری، دانه‌های بدون پوست هستند که به صورت خام و یا فرآوری شده (روغن حاصل از دانه‌ها) مورد استفاده قرار می‌گیرند. افراد دچار سوزش ادرار و یا پروستات می‌توانند روزی سه نوبت در هر نوبت بین ۱۰ تا ۱۵ عدد از دانه‌ها و یا در صورت دراختیار داشتن روغن آن، روزی سه نوبت در هر نوبت پانزده  تا بیست قطره از روغن را میل نمایند.

 نخل اره‌ای ایرانی


 نوعی نخل زینتی است که معمول در شرایط آب و هوایی گرم رشد می‌ کند قسمت مورد نیاز این گیاه میوه‌های رسیده ای به رنگ  سیاه مایل به کبود دارد که پس از خشک شدن استفاده می‌شود. این میوه معمولا به صورت‌های ذیل استفاده می‌شود: میوه خام خشک، چای خرما، پودر  خشک شده ی خرما و یا به صورت  قرص میوه و مایع

شیرین بیان

شیرین بیان  با طبیعت گرم و خشک که ریشه و ریزوم‌ها، بخش دارویی آن محسوب می‌شوند. اگر چه کاربرد اصلی این گیاه، درمان اختلالات مربوط به سیستم گوارش مثل زخم معده، زخم روده، زخم اثنی عشر و ورم معده و روده می‌باشد، اما در درمان تورم پروستات نیز مفید است. مصرف روزانه سه وعده  دم کرده پودر ریشه شیرین بیان، هر وعده یک قاشق چای‌خوری در یک لیوان آب جوش و پس از ۱۵ دقیقه میل نمودن، جهت درمان بسیار مؤثر می‌باشد. درصورت موجود نبودن پودر می‌توان از جوشانده ریشه‌های خرد شده استفاده نمود.

 

چای سبز

 چای سبز

چای سبز به لحاظ دارا بودن ماده‌ کوئرسیتین که یک آنتی اکسیدان بسیار قوی می‌باشد، در درمان تورم پروستات مفید است. هم‌چنین به دلیل خاصیت ضد باکتریایی این ماده، از چای سبز در درمان التهاب پروستات نیز استفاده فراوانی می‌شود. جهت مصرف می‌توان روزانه سه نوبت، هر نوبت یک قاشق مرباخوری از چای سبز را در یک لیوان آب جوش دم کرده، پس از ۱۵ دقیقه میل نمود.

 

کتان روغن

قسمت مورد استفاده این گیاه، دانه‌های آسیاب شده آن و یا روغن استخراج شده از دانه‌ها می‌باشد. لازم به ذکر است دانه‌های کتان دارای طبیعت گرم و تر می‌‌باشند. جهت مصرف می‌توان روزانه سه نوبت هر نوبت یک قاشق مرباخوری از پودر کتان و یا یک قاشق چای‌خوری روغن دانه‌ها را مصرف نمود.

شبدر قرمز


دارای طبعی گرم و تر بوده و گل‌ها ی این گیاه خاصیت دارویی دارد. مصرف ۳ وعده در روز از جوشانده یک قاشق مرباخوری از گل‌های خشک شده آن و میل نمودن آن پس از ۱۵ دقیقه می‌تواند برای درمان تورم پروستات مفید باشد.

گیاه دم اسب

گیاهی است که در نواحی معتدل و مرطوب جهان یافت می‌گردد. طبع گیاه دم اسب سرد و خشک است و اندام مصرفی آن پیکر رویشی گیاه می‌باشد. به لحاظ وجود ماده سیلیکا دراین گیاه، مصرف آن می‌تواند التهاب‌های پروستات و مشکلات ادراری را به حداقل برساند. مصرف روزانه دو گرم از پودر گیاه خشک شده دم اسب برای درمان التهاب پروستات توصیه شده است. مصرف بیشتر آن عوارضی نظیر افزایش فشارخون را به دنبال خواهد داشت.


منبع:

https://www.femanom.com/بهداشت-و-پزشکی/درمان-پروستات-علل-پروستات-علائم-پروستات

  • sa ms
  • ۰
  • ۰
بی توجهی والدین نسبت به کودکان نمونه ای بارز از خشونت علیه کودکان به شمار می رود. این موضوع و نادیده گرفتن کودکان در محیط خانواده موجب می گردد که در بزرگسالی با مشکلات و مصائب فراوانی دست و پنجه نرم شود...

یکی از اشکال خشونت علیه کودکان که غالبا از چشم بیشتر مردم به دور می ماند، بی توجهی و کم توجهی والدین نسبت به کودک خود می باشد.

بی توجهی و کم توجهی نسبت به کودکی که به طور کلی تکیه گاه رشد و تعالی اش بستگی به پدر و مادر پیدا می کند، پایه ریزی شکست اجتماعی و تزلزل در شخصیت وی خواهد بود.

کمبود توجه کودک از سوی والدین صدمات و عوارض بسیار جدی در روح وی به وجود می آورد. صدمات و عوارضی که می توانند تا پایان عمر همراه وی باشند و در بزرگسالی به مشکلات بزرگ تری شیفت پیدا کنند.

 

کودکان تحت بی توجهی، خود را ارزشمند نمی دانند

کودکانی که تحت بی توجهی و بی مهری از سوی والدین خود قرار داشته اند، خود را ارزشمند ندانسته و در شناخت خویشتن مشکل خواهند داشت.
به جرات می توان گفت که بنیه ی مغزی این عده به شکلی نادرست شکل می گیرد و تجارب تلخ کودکی عواطف بزرگسالی را ناقص الخلقه می سازد.

 

بی توجهی نسبت به کودکان نمونه ای از خشونت

 

احساس ترس بزرگسالی از جمله عوارض بی توجهی در کودکی

بی توجهی والدین نسبت به کودک خود، از آن ها بزرگسالانی ترسو در مواجه با موقعیت های مختلف زندگی بار می آورد.

کودکانی که امروز با بی توجهی و بی مهری در محیط خانواده رها شده اند، فردا در اعتماد کردن به جامعه و افرادی که در آن با آن ها روبرو هستند، مشکلات بزرگی خواهند داشت.

احساس شرم، تمسخر و بی ارزشی بیش از هر حس خوب دیگری در آن ها بیدار می شود و بی آن که بدانند و یا بخواهند باور کنند که امکان برطرف کردن این عواطف منفی و احساسات سرکوب گر وجود دارد، خود را محکوم به گذراندن زندگی توأم با احساسات و اندیشه های یاس آور می یابند.

 

بی توجهی نسبت به کودکان، نزدیکی به اعتیاد و خشونت

کودکانی که مورد بی توجهی و بی مهری والدین خود قرار گرفته اند، همیشه در معرض خروج با اولین توجه از محیط بیرون خانه قرار دارند.

این کودکان به سادگی تسلیم اولین دست محبت آمیزی که به سمتشان دراز می شود، گشته و به راحتی در معرض اعتیاد قرار می گیرند.

 

 خشونت علیه کودکان در شکل بی توجهی

 

همین طور خشونت ورزی در قبال بی توجهی که تحت آن قرار داشته اند، به نوعی در شکل یک سپر دفاعی ظهور پیدا می کند.

یلی تعجب آور نیست اگر ببینید کودکی که در خانه مورد بی توجهی و تحقیر قرار داشته است، در مدرسه یا محیط بیرون از خانه به کارهای خشونت آمیز و درگیری میان همسالان خود روی آورده باشد. گویی وی ناچار است من تحقیر شده و فراموش شده ی درونش را با بروز اعمال خشونت آمیز به رخ خود و دیگران بکشد. وی برای اثبات خود نیاز می بینید که با صدای زیاد و اعمال خارج عرف قدم بردارد و یا در اصل قیام کند.

این قیام، قیامی ست که او جرات ابرازش در محیط خانه را پس از سال های سرکوب و کم توجهی نداشته است. اما وقتی در محیط بیرون خانه قرار می گیرد، یعنی درست جایی که از پددر و مادر خبری نیست، خود را برای ابراز وجود آماده و عرصه را مهیا می بیند. ابراز وجودی که چون از تحقیر و فراموش شدگی برخاسته است، در بدترین شکل خود ظهور پیدا می کند.


منبع:

https://www.femanom.com/مشاوره/بی-توجهی-و-خشونت-علیه-کودکان


  • sa ms
  • ۰
  • ۰

گل برگ بیدی چیست؟

گل برگ بیدی گلی کم توقع و گزینه ی مناسبی برای نگهداری در منزل است. برگ های زیبا و خوشرنگی که گل برگ بیدی دارد به محل زندگی و بعضا به محل کار سرزندگی و طراوت می دهد. در این مقاله طریقه ی نگهداری و مواردی که باسد مد نظر داشته باشید را مطالعه می کنیم.

 مشخصات گل برگ بیدی

گل برگ بیدی یا(زبرینا) با نام علمی Tradescantia albiflora و نام انگلیسی  Wandering Jew ، از خانواده ی کاملیناسCommelinaceae  است.
 این گونه گیاه داری ۶۰ گونه از گیاهان خشبی (چوب دار) وعلفی چند ساله می باشد. نوع علفی این گیاه  با عنوان گیاهان آپارتمانی پرورش داده می شود. زادگاه اصلی گیاه برگ بیدی، آمریکای جنوبی یعنی آرژانتین و جنوب کانداداست و برگهای زیبا و شیکی برای گلدان های آویز دارد.
برگ گیاه برگ بیدی  تخم مرغی شکل، نسبتا پهن و به رنگ سبز با نوارهای سفید یا بنفش است.

موارد مورد نیاز برای پرورش گل برگ بیدی

گل برگ بیدی نور تقریبا زیاد، گرمای زیاد، خاک همواره خیس، رطوبت پنجاه تا هفتاد درصد و خاک قلیایی نیاز دارد.
 کود لازم برای این گیاه را باید به میزان سه گرم در یک لیتر، هر دو هفته یکبار از فروردین ماه تا مهر، به گیاه برسانید. در نظر داشته باشید که اگر به گل زیاده از حد کود دهید، رنگ برگها به سوی کمرنگ می رود.
مخلوطی از خاک باغچه، ماسه و تورب (توده متراکمی ازخاک قهوه‌ای تا سیاه‌رنگ خزه‌ها و گیاهان که بطور کامل تجزیه نشده‌اند)، خاک مناسب برای گیاه برگ بیدی است.
اگر مشاهده کردید برگهای گل برگ بیدی آن نرم و بیحال شده و کمرنگ شده اند، به احتمال زیاد هوای سرد باعث یخ زدگی گیاه شده است زیرا همانگونه که گفته شد گیاه برگ بیدی به شدت گرمادوست است.

 اگر به این گیاه بیش از حد تغذیه مصنوعی بدهید، برگهای این گیاه زیاه از حد، ضخیم سبز روشن میشوند. تغذیه مصنوعی را قطع کنید، رنگ سفید برگها، برمی گردد.
 اگر نوک برگهای گل برگ بیدی به طرف بالا رفت و سپس افتاد، حتما هوای محیط اطراف گل گرم وخشک بوده است. گلدان را به محل  ببرید که نسبتا خنک باشد.
 چیزی که باعث پوسیدگی گیاه می شود، آبدهی  زیاد و یا زهکش کور است. در صورتی که برگها نا زیبا و لزج شدند و حشراتی هم دور و اطراف گیاه دیده شد، نیاز است که دو هفته یکبار با یک حشره کش نفوذی سمپاشی انجام دهید.
 دریک محیط خشک برگهای گل بیدی قهوه ای را از تابش مستقیم خورشید در امان نگه دارید تا برگها بد رنگ، با لکه های قهوه ای نشود.
 

همچنین بخوانید: هر آنچه که باید در مورد گل حسن یوسف بدانید
 

پرورش گل برگ بیدی

ریشه دادن گیاه برگ بیدی با سرعت انجام می شود. تقریبا از اواسط فصل بهار تا روزهای پایانی تابستان که گیاه مادر دوباره رشد می کند و شاخه ها آن باید هرس و جوان شوند، می توانید شاخه های سر زنی شده را به طول هفت و نیم  سانتیمتر جدا کرده و هر پنج قلمه را در گلدانی با قطر دهانه حدودا ۹ سانتیمتر حاوی کمپوست ( ترکیب خاک مناسب برای رشد) مخصوص بذر و قلمه قرار دهید. خاک را مرطوب کنید و گلدان را در دمای هجده درجه سانتیگراد و نور نسبت زیاد نگه دارید. پس از ۲ تا ۳ هفته گیاه ریشه می دهد و شما می توانید مقدار و دفعات آبدهی را بیشتر کرده و با کود مایع آنها را قوی کنید. به یاد داشته باشید که در شرایط مشابه به آنچه گفته شد، قلمه ی گیاه در آب نیز ریشه خوهند داد.


پرسش های متداول درباره ی پرورش گل برگ بیدی

زمانیکه می خواهید گل برگ بیدی نگهداری کنید ممکن است با این پرسش ها روبرو شوید.
اگر گل شما ز سطح خاک ساقه ها خشک شده و جدا میشوند، گیاه شما در حال پوسیده شدن است؛ که این پوسیدگی به خاطر وجود امراض قارچی و باکتریایی در صورت ضعیف شدن گیاه و شرایط نامساعد گیاه به علاوه بر آن آبیاری بیش از حد و ماندن بلورهای آب روی برگها در شب نیز از عوامل این عارضه ذکر شده‌است. بگذارید سطح خاک گلدان در فاصله بین دو وعده ی آبیاری خشک و سپس آبیاری نمایید، زهکش را فراموش نکنید، آب زیر گلدان باید خارج شود.

آیا امکانش هست که گلدان برگ بیدی را برای چند ساعت درنور مستقیم گذاشت؟ در پاسخ باید بگوییم که بله. در فصول گرم مشکلی ندارد وبهتر است در جایی با افتاب ملایم ویا سایه -افتاب نگهداری شود. ولی همانگونه که گفته شد این گل در مقابل سرما کم طاقت است. پس با شروع پاییز وسرد شدن هوا باید به داخل ساختمان منتقل شود.


منبع :

https://www.femanom.com/خانه-داری/پرورش-گل-برگ-بیدی-گل-و-گیاه-آپارتمانی

  • sa ms
  • ۰
  • ۰

ماه عسل در خرم آباد

اگر می خواهید برای ماه عسل، یکی از مکان های خوب برای ماه عسل را انتخاب کنید اما از طرفی هم می خواهید در ایران سفر کنید و چندان هزینه نکنید، می توانید با ادامه ی این مطلب با ما همراه باشید، چرا که قصد داریم یکی از شهرهای فوق العاده ی کشورمان را به عنوان مقصد ماه عسل به شما معرفی کنیم.

بعد از مراسم پر دنگ و فنگ عروسی، تازه عروس دامادها خود را برای اولین سفر زندگی مشترکشان آماده می کنند که به آن می گوییم ماه عسل.
ماه عسل برای زوجین قرار است روزهایی باید که شیرینی آن تا ماه زیر زبانشان بماند و طعم آن همچون عسل شیرین باشد و دلپذیر از آنجایی که این سفر قرار است شروع سفرهای مشترک یک عمر زندگی باشد، بسیاری برای آن، تدارک های زیادی می بینند. 
برخی ها ترجیح می دهند یک ماه عسل ساده، گرم و خودمانی داشته باشند و برخی دیگر دوست دارند که با خرید تور ماه عسل، به یک سفر لوکس به یکی از مکان ها برای ماه عسل بروند.
در مطلب " ماه عسل در بالی " ما یکی از مکان ها برای ماه عسل، مکانی زیبا و لوکس را به شما معرفی کرده ایم که خرید تور ماه عسل به مقصد بالی، هزینه ی زیادی هم در بر می گیرد.
اما امروز در این مطلب قصد داریم شما را با یک برنامه ی سفر ماه عسل ارزان اما بسیار صمیمی به شما پیشنهاد دهیم. با ما در ادامه ی مطلب همراه باشید. 
 

گردشگری در خرم آباد | ماه عسل در خرم آباد

تور ماه عسل به خرم آباد زیبا

خرم آباد کجاست؟

همانند نامش، خرم آباد واقعا زیبا و خرم است. خرم آباد در لرستان، سرزمین آبشارها و چشمه های خروشان قرار گرفته است. لرستان پر است از قلعه، چشمه، آبشار و روستاهای زیبا و طبیعت بکر آن برای هر مسافری جذاب است، به خصوص یک زوج تازه ازدواج کرده که عاشق طبیعت هستند و دوست دارند بکرترین جاذبه های دیدن کنند.
خرم آباد درست در دره ای باصفا بنا شده است و روی ساحل رودخانه قرار گرفته است، شهری هزارساله با قدمتی کهن که میزبان تمدن های متعددی مانند، کاسی‌ها، بابلی‌ها، ساسانیان، سلجوقیان و خوارزمشاهیان بوده است. 
در سفر ماه عسل به خرم آباد هم فال است و هم تماشا، هم جاذبه های گردشگری طبیعی می بینید و هم طبیعتی بکر که مثل و مانندش در هیچ جای ایران یافت نمی شود. به جای خرید تور ماه عسل به شهر و کشورهای خارجی، خرم آباد می تواند جایگزین بسیار مناسبی باشد.
 

مخمل کوه لرستان

در خرم آباد کجا بریم؟

مخمل کوه

اگر می خواهید یکی از زیباترین کوه های ایران را ببینید و اولین سفر مشترکتان را در یک کوه جنگلی زیبا آغاز کنید، مخمل کوه یکی از بهترین گزینه ها خواهد بود. 
این کوه مرتفع، در قسمت شمال شرقی خرم آباد قرار گرفته است و همان گونه که از نام آن پیداست، صخره های آن، به دلیل پوشیده شده از، سبزه، گل و گلسنگ، همانند مخمل نرم و لطیف می شود و با شروع فصل بارندگی، این گلسنگ ها به رنگ سبز در می آیند. در این کوه آبشار زیبایی با همین عنوان وجود دارد که بر محبوبیت آن می افزاید و برای عکس برداری اولین سفر مشترک بسیار مناسب است.
 

آبشار گریت خرم اباد

دو آبشار زیبای خرم آباد

همان طور که گفتیم، در خرم آباد آبشارهای زیبایی وجود دارد که در ادامه به معرفی چند آبشار زیبای آن خواهیم پرداخت:

آبشار نوژیان

این آبشار از آن جایی که مرتفع‌ترین آبشار لرستان است و گیاهان دارویی در اطراف آن می‌روید، بسیار معروف است. این آبشار بسیار زیبا در ۴۰ کیلومتری جاده کمربندی خرم آباد قرار گرفته است.

آبشار گریت

این آبشار به دلیل پر خروش بودن آن و قرار گرفتنش در میان درختان بلوط، زالزاک و مو بسیار معروف است. این آبشار ۱۵ متری یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری در لرستان است و یک مکان مناسب برای گرفتن عکس‌های دونفره در ماه عسل!
 

در خرم آباد کجا اقامت کنیم؟

اگر بخواهید در یکی از هتل های خوب خرم آباد اقامت کنید و از طرفی هم به جاذبه های گردشگری به راحتی دسترسی داشته باشید، هتل رنگین کمان گزینه ای مناسب است. این هتل از سال ۱۳۹۲ به پذیرایی از مسافران مشغول است و در مجتمع تفریحی رنگین کمان واقع شده است که در آخرین طبقه هم می توانید در رستوران گردان آن، با چشم انداز زیبای شهر، غذای خوشمزه میل کنید.

چنانچه می خواهید ماه عسل رویایی خود را در ایران سپری کنید، به جای خرید تورهای گران ماه عسل خارجی، به خرم آباد زیبا سفر کنید و این روزها را ماندنی کنید.


منبع:

تور ماه عسل به خرم آباد - فِمَنوم


  • sa ms
  • ۰
  • ۰

خلاصه فیلم جشن دلتنگی

در این فیلم سینمایی به دنیای زندگی هایی وارد می شویم که هر یک به نوعی دلتنگی و تنهایی بشر را در جهان قرن ۲۱ام به تصویر می کشد.


جایی مردی ۳۲ ساله با ساده خیالی به فکر کسب شهرت است. یک زوج دیگر در سنین میانسالی با مشکلات پیچیده ای دست به گریبان می شوند.

یک زوج جوان برای تولید نخستین فرزند خود لحظه شماری می کنند و دختری به نام سارا، هویت جدیدی برای خود دست و پا کرده و سعی می کند با این هویت تازه زندگی جدیدی را آغاز کند...

این آدم هایی که قصه ی زندگی شان را در فیلم جشن دلتنگی می بینیم، از طبقات اجتماعی مختلفی هستند و نقطه ی اشتراکشان در فضای مجازی به هم می رسد...


تیزر فیلم جشن دلتنگی را در لینک زیر ببینید:

https://www.femanom.com/فرهنگ-و-هنر/خلاصه-و-تیزر-فیلم-جشن-دلتنگی،-نقد-فیلم-جشن-دلتنگی

  • sa ms
  • ۰
  • ۰

در روزهایی که خبر های نا امید کننده ای مانند بالا رفتن بی رویه ی قیمت دلار و طلا و خبر بازگشت تحریم ها، ایرانیان را حسابی دلسرد کرده، خبری اینچنینی حالمان را خوب می کند. دختران شایسته ی فوتسال، عزیزانی که بی هیچ ادعایی و در سکوت رفتید و قهرمان شدید. دوست داریم قهرمانیتان را در بوق و کرنا کنیم که همه ی دنیا بفهمند که دختران عزیز فوتسال چقدر با استعداد و همه چیز نمامند.

قهرمانی تیم فوتسال بانوان

دختران فوتسال ایران با شکست ژاپن، برای بار دوم قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا شدند.

تیم ملی فوتسال بانوان ایران در بازی پایانی مسابقات جام ملت‌های آسیا که در بانکوک  برگزار می‌شد، مقابل ژاپن به میدان رفتند و با نتیجه ۵ بر ۲  این تیم را ناک اوت کردند.

این دومین قهرمانی دختران عزیز تیم فوتسال در این عرصه از رقابت هاست . در مسابقات جام ملت های آسیا در سال ۲۰۱۶ هم رقابت بین تیم ایران و ژاپن بود که در آن سال هم فرشته کریمی خوش درخشید و با تک گل خود ایران را قهرمان آسیا کرد.

در نیمه اول بازی ژاپن بر روی دروازه ایران فشار آورد اما ضربات این تیم خارج از چارچوب بود. رفته رفته تیم ملی ایران کنترل بازی را به دست گرفت و چند موقعیت را نیز به دست آورد. نیمه اول بدون گل به پایان رسید. نیمه ی اول نیمه ی پایاپایی بود.

با شروع نیمه دوم تیم ملی حملات خود را بر روی دروازه ژاپن  بیشتر کرد تا اینکه، سارا شیربیگی، شیرزن کرمانشاهی، زنگ اول را زد و در دقیقه ۲۸ اولین گل ایران را وارد دروازه ی ژاپن کرد تا ایران یک- صفر پیش بیافتد. سارا شیربیگی پیش تر خانم گل لیگ برتر ایران شده بود.

در دقیقه ی ۳۰ بازی یعنی دو دقیقه بعد از گل اول،  ضربه آزاد  پر قدرت فرشته کریمی با برخورد به یکی از بازیکنان تیم ژاپن، وارد دروازه این تیم شد تا ایران ۲ بر صفر از این تیم پیش بیفتد.

حملات ایران همچنان ادامه داشت تا سارا شیربیگی بار دیگر در دقیقه ۳۱ بازی گل سوم ایران را به ثمر برساند.


سه جایزه ی بهترین گل زن ، ارزشمندترین بازیکن و بازی جوانمردانه

تنها چند ثانیه بیشتر از گل سوم نگذشته بود که سارا شیربیگی گل چهارم تیم را وارد دروازه حریف کرد تا با اقتدار کامل خود نیز در این بازی هت تریک کرده باشد. 

بعد از گل چهارم، تیم ژاپن به بازی پاور پلی روی آورد و میکا شماره ۳ ژاپن توانست در دقیقه ۳۲ بازی یکی از گل‌ها را جبران کند.

در ادامه فشار تیم ژاپن نتوانست کارساز باشد و در دقیقه ۳۶ بازی فهیمه زارعی گل پنجم ایران را به ثمر رساند تا ایران یک قدم دیگر به قهرمانی نزدیک شود.

آنا میشیرو در دقیقه آخر بازی اختلاف را کم کرد و گل دوم ژاپن را به ثمر رساند اما دختران شایسته ایران این بازی را ۵ بر ۲ پیروز شدند تا برای دومین بار قهرمان آسیا شوند.

ملی ‌پوشان ایران با کسب عنوان قهرمانی آسیا توانستند سهمیه حضور تیم ملی فوتسال جوانان ایران را برای شرکت در مسابقه‌های المپیک جوانان نیز کسب کنند.

در پایان این رقابتها سه جایزه برترین ها نیز به ایران رسید. فرشته کریمی ارزشمندترین بازیکن آسیا شد، سارا شیربیگی با ۹ گل عنوان بهترین گلزن رقابتها را به خود اختصاص داد و نسیم غلامی کاپیتان تیم ایران جایزه بازی جوانمردانه که به تیم ایران رسید را دریافت کرد.



کلام آخر

متاسفانه در ایران با حقیقتی تلخ رو به رو هستیم و آن بها ندادن به ورزش بانوان است. البته در چند سال اخیر از وخامت اوضاع کم شده، اما هنوز هم آنچنان که باید و شاید به ورزش بانوان رسیدگی نمی شود. اگرتا چند ماه پیش برنامه ی نود را دنبال کرده باشید، سقف قرارداد بازیکن ها را ۵۰ میلیون تومان برای یک سال اعلام کرد! به امید روزی که مسئولین با دیدن درخشش بانوانی مثل فوتسالیست های عزیز، کیمیا علیزاده و دخترانی که پرچم ایران را بالا نگه می دارند، بیشتر به وضع ورزش بانوان رسیدگی کنند.


منبع : femanom.com

  • sa ms
  • ۰
  • ۰

عصبانی نیستم! فیلمی ایرانی به‌کارگردانی رضا درمیشیان و محصول سال ۱۳۹۲ است[۱] و تنها نمایندهٔ سینمای ایران در شصت و چهارمین جشنوارهٔ بین‌المللی فیلم برلین و دومین فیلم بلند سینمایی رضا درمیشیان پس از فیلم تحسین‌شدهٔ بغض محصول ۱۳۹۲ است.



فیلم‌برداری عصبانی نیستم! در ۲۴ مرداد آغاز و پس از ۵۲ جلسه فیلم‌برداری ۱۹ مهر به پایان رسیده‌است. تمام صحنه‌های عصبانی نیستم! در تهران فیلم‌برداری شده‌است و در بیش از ۶۰ لوکیشن مختلف از شمالی‌ترین تا جنوبی‌ترین نقطهٔ تهران.

خلاصه و تیزر فیلم عصبانی نیستم را در لینک زیر بخوانید و ببنید:


https://www.femanom.com/فرهنگ-و-هنر/خلاصه-فیلم-عصبانی-نیستم-به-همراه-تیزر


  • sa ms
  • ۰
  • ۰

تهمینه میلانی فیلمسازی است که بیشتر به دلیل گرایش های فمینیسیتی اش در فیلمسازی شناخته می شود. کارگردانی که در چند فیلم آخرش همواره مردان را عامل آزار و بانوان را قهرمانان بی چون و چرای داستان هایش معرفی کرده که از جبر زمانه به ستوه آمده اند اما راه فراری برایشان مهیا نیست. رویکرد این کارگردان در جدیدترین ساخته اش اش نیز برخاسته از تفکرات سنتی اش است که طی این سالها تغییری درش ایجاد نشده.



خلاصه، نقد و تیزر فیلم ملی و راه های نرفته اش


در « مَلی و راه های نفرفته اش » تهمینه میلانی بار دیگر داستانی را روایت کرده که در آن مردان هیولا و روان پریش می باشند و شخصیت زن اصلی داستان نیز قربانی جنون آنان معرفی می شود. البته در تمام نقاط دنیا فیلمسازان زنی حضور دارند که در آثارشان رگه های فمینیستی یافت می شود اما تفاوت بارز کارگردانان زن بین المللی و تهمینه میلانی در این است که آنها قصه جذاب و پرداخت شده ای برای روایت دارند که می توان به راحتی به تماشای آن نشست و از آن لذت برد کما اینکه بخواهند در آن وجه فمینیستی بکار ببرند.


اما در فیلمنامه میلانی نشانی از بلوغ به چشم نمی خورد و به نظر می رسد که میلانی همچنان در حال و هوای آثاری همچون « دو زن » قرار دارد. وی همچنان بر طبلی می کوبد که براساس آن، مردان بصورت اغراق شده روان پریش هستند و همواره علیه زن.  نکته عجیب آنکه در هیچکدام از آثار میلانی نمی توان این نکته را دریافت که چرا مردان در قصه های او اینچنین عجیب و غیرقابل تحمل هستند؟! آیا آنها گذشته سختی داشته اند که منجر به بروز چنین رفتارهایی از آنان می گردد؟ اگر پاسخ مثبت است، پس چرا کمترین دقایق فیلم اختصاص به پرداخت چنین موضوع مهمی یافته به حدی که تنها در یک الی دو جمله در فیلم می شنویم که سیامک گذشته تیره و تاری داشته است؟ آیا برای پرداخت یکی از شخصیت های اصلی داستان همین مقدار پرداخت حداقلی کافی به نظر می رسد؟!



نکته عجیب آنکه در دنیایی که میلانی در « مَلی و راه های نرفته اش » خلق کرده ، منطق روایی در حداقل ممکن و اما خریدن ترحم در نقطه اوج خود به سر می برد. ملیح در فیلم دختری معرفی می شود که شوهر شکاکش بی برو و برگرد به هر آنچه که از کنار ملیح می گذرد شک دارد و در طرف دیگر، مادر سیامک نیز رفتار ناخوشایندی با ملیح دارد و حتی برادرِ غیرتی ملیح نیز دنیا را به روی او تیره تار کرده تا ما شاهد دنیایی کاملاً ویران باشیم که کور سوی امیدی هم برای آن نمی توان متصور بود.


نکته ناامید کننده درباره اثر جدید تهمینه میلانی این است که فیلمساز کماکان اصرار دارد که زن های داستانش همواره باید ساکت و قربانی باشند چراکه نمی توانند در مقابل رفتار مخرب مردان کاری از پیش ببرند. تفکری که احتمالاً در دوران ساخت « دو زن » می توانست کارکرد به مراتب بهتری داشته باشد اما در عصر کنونی، ترسیم دنیای یک زن ابداً به سادگی پرداخت شخصیت ملیح نیست و می توان راه حل های متفاوتی برای خروج از بحران در چنین شرایطی ارائه نمود. البته فیلم در این خصوص کارشناس خانواده ای را وارد داستان می کند که ملیح با تلفن با او در ارتباط است! به این موارد می بایست سکانس های زائد داستان نظیر تعقیب ملی در پاساژ هم را هم اضافه کرد و البته، دیالوگ های آکنده از شعار که قطعاً امروز جایگاهی در سینما ندارند و فیلمسازان برجسته کمتر به سراغ آن می روند که اندیشه هایشان را بی آنکه در فیلمنامه ای چند لایه قرار دهند، به مخاطب ارائه نمایند.



« مَلی و راه های نرفته اش » اثر ضعیفی محسوب می شود که آکنده از فریادها و کتک کاری های بی هدفی است که در مقابل دوربین می آیند تا از مخاطب احساس ترحم بخرند. قصه جدید میلانی ملال آور و بی منطق است و به نظر می رسد این فیلمساز نیازمند بازنگری اساسی در نحوه نگارش و پرداخت قصه فیلمهایش می باشد. در روزگاری که فیلمسازان برجسته جهان آثاری با محوریت زنان روانه سینما می کنند تا ابتدا درد و رنج آنان را ترسیم کرده و سپس اوج گیری آنان و غلبه بر تمام موانع را به تصویر بکشند، « مَلی و راه های نرفته اش » تنها به زورگویی مرد و مظلومیت زن می گذرد. روندی که در طول فیلم هرگز تغییر نمی کند و بصورت شتاب زده به مخاطب ارائه می شود تا آخرین ساخته میلانی در سطح باقی مانده و بیشتر شبیه به ذکر مصیبت و مرثیه باشد که واکنش احساسی تماشاگر را به همراه دارد.



منبع :

http://moviemag.ir


  • sa ms
  • ۰
  • ۰

عوامل فیلم «به وقت شام» روز گذشته با حضور عجیب و رعب آور در پردیس سینمایی کوروش مردم را وحشت زده کردند. در این حرکت تبلیغاتی بازیگران نقش داعش، با گریم و پوشش داعشی ها، سوار بر اسب راهی پردیس سینمایی کوروش شدند و با حضور در مرکز خرید و فودکورت مجموعه، رفتارهای عجیبی نشان دادند که باعث وحشت و اعتراض مردم شد.

در ادامه تصاویری از تبلیغ فیلم به وقت شام در مجتمع کوروش را میبینید:

برای دیدن ویدئوی تبلیغ فیلم به وقت شام کلیک کنید.





  • sa ms
  • ۰
  • ۰
یکی از بهترین موسیقی دانان و آهنگسازان کشورمان، ناصر چشم آذر صبح امروز در بیمارستان باهنر تهران، به دلیل سکته ی قلبی، به سوی خدای خود پر کشید. فمنوم این غم را به جامعه ی هنری ایران تسلیت می گوید. با ما باشید تا با او آشنا شوید.

ناصر چشم آذر، موسیقیدان و آهنگساز برجسته ی کشورمان، امروز صبح، بر اثر سکته ی قلبی به دیار باقی پیوست. ناصر چشم آذر یکی از نوابغ موسیقی ایران بود که جوایز بسیاری را برای ساخته های خود کسب کرده است.


ناصر چشم آذر که بود؟

ناصر چشم آذر در ۱۰ دی ماه سال ۱۳۲۹ در اردبیل چشم به جهان گشود. او از کودکی به موسیقی علاقه مند بود. ناصر چشم آذر در کودکی آکاردئون را به عنوان ساز خود برگزید و به همراه آن به فراگرفتن تئوری های موسیقی پرداخت.
این موسیقیدان در ۱۳ سالگی جایزه ی ویژه موسیقی را در مقطع دبیرستان برای نواختن آکاردئون دریافت کرد. سپس او در سن ۲۰ سالگی به آمریکا رفت و در آنجا دوره فشرده جاز را گذراند و در ۹ اردیبهشت سال ۱۳۶۳ به ایران برگشت و ادامه ی فعالیت خود را در ایران از سر گرفت. 
او قرار بود پس از حدود ۳۰ سال در تالار وحدت روی صحنه برود که اجرای کنسرت او با حادثه غم بار منا در سال ۹۴ و لغو کنسرت ها مواجه می شود.
او در کارنامه ی موسیقی خود آثار به یادمانی بسیاری دارد، اما " باران عشق " از شاهنکارهای بی بدیل او است. کسانی که جدیدترین موسیقی فیلم وی را شنیده اند، می گویند که موسیقی فیلم سینمایی " آنها " کاری از احسان سلطانیان، از دیگر کارهای فوث العاده ی او است. 

او برنده ی جایزه های بسیاری شده است که با مراجعه به لینک زیر می توانید از آن ها اطلاع یابید:

https://www.femanom.com/حوادث/ناصر-چشم-آذر،-چشم-از-جهان-فرو-بست

  • sa ms