فِمنوم، مجله ای برای بانوان و آقایان

مجله ای برای بانوان و آقایان

فِمنوم، مجله ای برای بانوان و آقایان

مجله ای برای بانوان و آقایان

مجله ای برای بانوان و آقایان، مجله ی بانوان، مجله ی آقایان

۲۹ مطلب در فروردين ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
اعتماد به نفس چیزی نیست که همزاد بشر بوده و یا حتی به راحتی به دست بیاید. برای این که اعتماد به نفس بالایی داشته باشیم باید مسیر سختی را پیموده و در خلال حوادث و رویدادهای تلخ و دشوار گوناگون به این خصیصه ی ارزشمند برسیم.

هیچ کس با اعتماد به نفس بی حد و حصر متولد نمی شود. و اگر کسی را با اعتماد به نفس باورنکردنی می بینید، مطمئن باشید که وی برای ساختن آن سال ها تلاش کرده است. اعتماد به نفس چیزی است که شما یاد می گیرید که آن را بسازید، زیرا جهانی پر از دشواری و به طور کلی کار و زندگی دائما در ستیز با همه ی اعتماد به نفسی ست که از بدو تولد با خود به همراه داشته اید.

اتفاقات زیادی در زندگی رخ می دهند که هر یک به نوعی می توانند باعث افزایش و یا کاهش اعتماد به نفس ما شوند، بسته به این که تا چه اندازه در شرایط مختلف نسبت به حوادث مقاوم یا شکننده باشید متفاوت خواهند بود.

ما در اینجا به روش هایی برای حفظ و بالا بردن اعتماد به نفس در افراد اشاره می کنیم.

 راه های افزایش اعتماد به نفس

۱-    خود را به همان اندازه که می خواهید، تجسم کنید.

ناپلئون هیل می گوید؛

آن چه که ذهن می تواند تصور کند و باور دارد که می تواند به آن دست یابد، انسان همان را کسب خواهد کرد.

شما به همان تصویری که از خود می بینید افتخار خواهید کرد. هنگامی که با اعتماد به نفس پایین دست و پنجه نرم می کنیم، ادراک ضعیفی از خودمان داریم که اغلب نیز نادرست است. تمرین تجسم دلخواه از خود یک نسخه ی مناسب برای بالا بردن اعتماد به نفس و دستیابی به اهدافی ست که در سر می پرورانید.

 

چطور اعتماد به نفس خود را بالا بریم؟

 

۲-    خودتان را تائید کنید

ما همیشه تمایل داریم که مطابق با تصویر خود رفتار کنیم. در صورتی که رفتار و عملکرد ما با تصویر ذهنی که از خود داریم همخوانی نداشته باشد، رفته رفته احساس ضعف و ناامیدی خواهیم داشت.

به عنوان مثال اگر از ظاهر فیزیکی خود نفرت دارید، تمرین کرده و سعی کنید در آینه چیزهایی دوست داشتنی در خود یافته و روی آن ها تمرکز داشته باشید.

مغز را آماده ی پذیرش خویشتن سازید

شما باید مغز خود را به پذیرش واقعیت های مثبت درباره ی خودتان سوق دهید. مهم نیست که این واقعیت ها تا چه اندازه مهم باشند، تنها چیزی که اهمیت دارد این است که مغز شما چنین چیزهایی را درباره تان قبول کرده و آن ها را تائید نماید.

خلاصه کلام این که شما باید اعمال و رفتار و هر چیزی که مربوط به خودتان است را تائید کرده و مورد ستایش و علاقه مندی قرار دهید.
 

 

۳-    هر روز بر یکی از ترس هایتان غلبه کنید

اگر شما احساس ناامنی می کنید، چه حدسی می زنید؟ بقیه ی جهان در چه حالی هستند؟ آیا تصور می کنید این تنها شما هستید که احساس ناامنی می کنید و حال بقیه ی مردم فوق العاده خوب است؟ قطعا نه! بقیه ی جهان نیز همین احساس و یا شاید بدتر از آن را تجربه می کنند. خودتان را دست کم نگیرید.

از هر چیزی که هراس دارید بهترین راه غلبه بر آن این است که با آن ترس روبرو شوید. هر ترسی که باعث می شود اعتماد به نفس شما در شرایط مربوط به آن در مقام ضعف قرار گیرد را در مواجهه با خود قرار داده و با غلبه بر آن یک پله اعتماد به نفستان را افزایش دهید.


منبع: مجله اینترنتی فمنوم

  • sa ms
  • ۰
  • ۰
بی شک، یکی از وظایف مدیران، شرکت و برگزاری جلسات کاری است، چه جلسات کاری با عضو های سازمان و چه جلسات کاری با شرکا و همکاران! برگزاری جلسات کاری موثر و موفق از عهده ی مدیران موفق بر می آید که نکات لازم را برای اداره ی جلسات می دانند. ما در این مطلب قصد داریم فن اداره جلسات موثر را برای شما بازگو کنیم. در ادامه ی مطلب با ما همراه باشید.

یک مدیر موفق کسی است که بتواند در تمامی عرصه‌ها و موضوعات موفق باشد. یکی از مواردی که در موفقیت مدیران نقش پر رنگی بازی می‌کند، برگزاری جلسات کاری موفق است. این واقعیت است که بسیاری از مدیران فاقد مهارت‌های لازم برای برگزاری جلسات کاری هستند حتماً در برخی از جلسات دیده‌اید که تعدادی از مدیران، سخنرانی را بر عهده‌ی همکار و مشاور خود قرار می‌دهد و این یعنی یک ضعف بزرگ!
ما در این بخش از رازهای موفقیت در کسب و کار، بر آنیم تا ترفندهایی را برای برگزاری یک جلسه‌ی کاری آموزش دهیم. ما را در این بخش همراهی کنید.
 

راه هایی برای برگزاری جلسات کار موثر

نکاتی برای برگزاری جلسه های کاری موفق

یکی از مواردی که باید به آن توجه کنیم، تاثیر گذاری در مخاطب است. واقعیت این است که بسیاری از افراد ذاتا افرادی تاثیرگذاری هستند و مشکلی از این بابت نخواهند داشت. اما برخی از افراد هم به شدت در این موضوع مشکل دارند و به هیچ عنوان نمی توانند امتیاز خوبی را از آن خود کنند. از آن جایی که این موضوغ در برگزاری جلسات کاری بسیار مهم است، به کار بردن ترفند های زیر می تواند بسیار موثر باشد.

درباره ی وقت جلسه کمی با تعلل پاسخ دهید

اگر همکاران و شرکا از شما برای درخواست جلسه سوال می پرسند، با این وجود که می دانید پاسختان مثبت است، بهتر است نگاهی به سر رسید خود بیندازید و ببینید که چه وقت های خالی دارید. به این ترتیب مشغله های خود را به مخاطب نشان می دهید.

معرفی برنامه کاری خود

اگر با همکار خود در حال صحبت درباره ی برنامه کاری هستید، در ابتدا صحبت او را با عذر خواهی و خطاب کردن اسم کوچک او، از برنامه ی کاری خود بگویید. با این کار نان می دهید که سخنانی که شما بعد از او در جلسه عنوان می کنید، اهمیت دارد.

جای مناسب را در جلسه کاری انتخاب کنید

بهترین جا نشستن در کنار رئیس جلسه است. شما با این کار می توانید جایگاه ویژه ی خود را نشان دهید. همچنین می توانید تسلط بیشتر بر پاورپوینت ها داشته باشید و حتی می توانید درخواست های مهم خود را با اهمیت بیشتری عنوان کنید.

هنر به خرج دهید و افراد را همدل کنید

کمی شیطنت هم بد نیست. حس اعتماد را در افراد ایجاد کنید تا بتوانید آن ها را با خود همدل کنید. این کار به شما فرصت می دهد که برنامه های شما اهمیت خود را به خوبی نشان دهند. 

از واژه ی " ما " حتما استفاده کنید.

اگر قصد معرفی برنامه ای دارید، حتما از واژه " ما " استفاده کنید. این ضمیر سبب می شود مخاطبان شما احساس کنند که در کار شما سهیم هستند و به راحتی با شما همدل می شوند.

استقبال از برگزاری جلسه

مدیرانی که از برگزاری جلسه طفره می روند عموما تنها چیزی که از خود بروز می دهند، ضعف و ترس است. تشکیل برخی از جلسات قبل پیش بینی نشده هم می تواند قدرت شما را فوق العاده نشان دهد. زمانی که از شما دعوت می شود در این جلسات حضور پیدا کنید، حتما بگویید با وجود مشغله های بسیارم، به خاطر شما در این جلسه نیز حضور پیدا خواهم کرد. معجزه می کند!

آرام باشید

یک مدیر موفق کسی است که بتواند استرس را از خود دور کند و خود را در کمال آرامش نشان دهد. مسلم سخنان این فرد شنیدنی تر و قابل اطمینان تر است.

جلسه را متفاوت برگزار کنید.

به جای آنکه در یک اتاق تکراری گفت و گو کنید، شاید بد نباشد که پیشنهاد دهید حین راه رفتن با همکارانتان گفت و گو کنید.

متفاوت بنشینید

هر از گاهی در جلسات بد نیست که یک وری بر لبه ی میز بنشینید. با این کار آرامش بیشتری از خود نشان خواهید داد.

تمرکز خود را نشان دهید

برای این کار حتی زمانی که مشغول تایپ و نوشتن موضوعات مهم در جلسه هستید، با گفتن نظراتی مانند بله یا خیر، تمرکز خود را نشان دهید و ابراز کنید که همچنان مشغول گوش دادن به سخنان افراد دیگر هستید. شما با این رفتار نشان خواهید داد که در انجام دادن چند کار همزمان توانمند هستید.

منبع: بخش رموز کسب و کار مجله اینترنتی فمنوم

  • sa ms
  • ۰
  • ۰
فیلم جدید کمال تبریزی با عنوان «مارموز» به روی پرده خواهد شد. مارموز که در ابتدا عنوان «خودسر» را داشت پس از تصمیم کارگردان کمال تبریزی و تهیه کننده به خاطر هم آوایی و شباهت به فیلم پرطرفدار و جنجالی پیشین این کارگردان یعنی مارمولک به مارموز تغییر نام پیدا کرد. این فیلم داستان فردی به نام قدرت است که سودای رسیدن به قدرت را دارد و در طول این راه با داستان ها و اتفاقات عجیبی روبرو می شود.

فیلم مارموز که ابتدا قرار بود با نام خودسر بر روی پرده سینما ظاهر گردد، داستان مردی است به نام قدرت که به دنبال رسیدن به قدرت است.کمال تبریزی در سکوت خبری نوزدهمین اثر سینمایی خود را با نام مارموز راهی جشنواره جهانی فیلم فجر می‌کند.

فیلم مارموووز که ابتدا قرار بود با نام خودسر بر روی پرده سینما ظاهر گردد، اما تصمیم به تغییر اسم آن به مارموز گرفته شد،عنوان جدید این فیلم بی شباهت به فیلم «مارمولک» دیگر ساخته جنجالی کمال تبریزی  نیست. با توجه به مضمون ملتهب و سیاسی «مارموز»، از همین حالا می توان پیش بینی کرد که فیلم جدید کمال تبریزی در زمان اکران قرار است، سر و صدای زیادی به پا کند.

 

فیلم مارموز کمال تبریزی

مارموز کجا فیلمبرداری شده است؟

فیلمبرداری فیلم مارموز به طور کامل در تهران و کشور ترکیه انجام شده است.

کارگردان و تهیه کننده فیلم مارموز چه کسانی هستند؟

فیلم مارموز به کارگردانی کمال تبریزی و تهیه کنندگی جواد نوروز بیگی اجرا شده است.

بازیگران فیلم مارموز چه کسانی هستند؟

حامد بهداد, ویشکا آسایش, آزاده صمدی, رضا ناجی, مانی حقیقی, محمد بحرانی, سیاوش چراغی پور, عیسی یوسفی پور, مرتضی زارع, بهزاد قدیانلو, فرهاد معین زاده

عوامل فیلم مارموز چه کسانی هستند؟ 

 

نویسنده: آیدین سیارسریع

مدیر فیلمبرداری: علی تبریزی

 مدیر طراحی: بهزاد آدینه

 صدابردار و صداگذار: بهمن اردلان

 طراح چهره پردازی: عظیم فراین

 طراح لباس: شیده محمودزاده

 مسئول جلوه های کامپیوتری: حسن پیله ور

 مدیر تولید: پروانه زبان فهم

 دستیار اول فیلمبردار: محمد ابراهیمیان

 دستیار اول کارگردان: مهدی سلیمانی منصور

برنامه ریز: بهمن حسینی

 منشی صحنه: شیدا باسمه چی

 عکاس: زهرا مصفا

 دستیار تولید: پرویز کاظم لو

 مدیر پروژه و برنامه ریز: علیرضا سبزواری.

 

فیلم مارموز کمال تبریزی

خلاصه فیلم مارموز

این فیلم  روایت فردی به نام قدرت است  که سودای رسیدن به قدرت را دارد و در این مسیر اتفاق ها و چالش های عجیبی برای وی اتفاق میافته. انتظار می رود با توجه به مضمون ملتهب و سیاسی «مارموز»، از همین حالا می توان پیش بینی کرد که فیلم جدید کمال تبریزی در زمان اکران قرار است، سر و صدای زیادی به پا کند.

تیزر فیلم را در لینک زیر ببینید:

https://www.femanom.com/%D9%81%D8%B1%D9%87%D9%86%DA%AF-%D9%88-%D9%87%D9%86%D8%B1/%D8%AE%D9%84%D8%A7%D8%B5%D9%87-%D9%88-%D9%86%D9%82%D8%AF-%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85%C2%A0%D9%85%D8%A7%D8%B1%D9%85%D9%88%D8%B2-%DA%A9%D9%85%D8%A7%D9%84-%D8%AA%D8%A8%D8%B1%DB%8C%D8%B2%DB%8C-%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B3%D8%B1?utm_source=Weblog&utm_campaign=Social&utm_source=Weblog

  • sa ms
  • ۰
  • ۰
همه می دانیم که زندگی بشر امروز، مملو از استرس و نگرانی و غم است و هر فردی لحظه به لحظه برای شاد زیستن، بیشتر و بیشتر تلاش می کند. اما آیا می دانید که به راستی راز شاد زیستن چیست؟ رموز شاد زیستن، رموزی ساده هستند که تاثیرات بس بزرگی دارند. با ما در این بخش همراه باشید تا شما را با این رموز آشنا کنیم.

شادتر زندگی کردن یکی از دغدغه های ما است. یا اصلا بهتر است بگوییم که تمام تلاش ما در زندگی این است که شاد باشیم و از لحظه لحظه ی عمر خود، به خوبی استفاده کنیم و به خوشحالی عمر خود را به پایان برسانیم. 
ما در این بخش از مجله اینترنتی فمنوم قصد داریم شما را با واقعیت هایی رو به رو کنیم که با دانستن و توجه به آن ها می توانید شادتر زندگی کنید.

نکات مهم برای شاد زیستن

اگر از هر فردی بپرسید که چرا تلاش می کند، کار می کند، می بخشد و کمک می کند و...، حتما می گوید برای آنکه زندگی راحت تر و دلی خوش تر داشته باشم!
تلاش و کوشش برای تجربه ی یک زندگی خوب چندان کفایت نمی کندف گاهی لازم است که نسبت به مسائلی خود را آگاه کنیم که گرچه کوچک، اما می توانند تاثیر بسزایی داشته باشند. با ما در ادامه ی مطلب همراه باشید تا شما را با راز شاد زیستن آشنا کنیم.
 

راز شاد زیستن

- همیشه توجه داشته باشید که همه چیز را نمی توانیم کنترل کنیم

برای همه ی ما مسائلی پیش آمده است که هیچ کنترلی روی آن ها نداشته ایم و این نداشتن کنترل سبب ربوده شدن آسایش از ما شده است. با توجه به این مسائل بهتر است که نسبت به مسائلی که روی آن ها کنترلی نداریم، واکنش درست تری از خود نشان دهیم.

- انتظارات خود را معقول کنید.

زمانی می توانید شاد تر زندگی کنید که انتظارات و توقعات خود را پایین آورید و زندگی را همان طور که هست بپذیرید و قدر داشته هایتان را بدانید.

- هر گل یه بویی دارد

این را بپذیرید که هر فردی عیب و نقص هایی دارد. این را بپذیرید و آن را تبدیل به نقاط قوت کنید.

- عمری که گذشت را ننگرید، آینده پیش روی شما است. 

نگرانی هایی را که برای گذشته داشتید، رفعی به حل مشکلات آینده ی شما نمی کند. باید در مواجهه با دشواری‌ها و چالش‌های زندگی، به‌جای نگرانی به دنبال راه حل‌هایی باشید که تجربیات زندگی را به شما می‌آموزند.

- هیچ چیز با ارزشی به آسانی به دست نمی آید

این را مد نظر داشته باشید که بهترین تجربه ها حاصل سختی هایی است که کشیده اید. درس های بزرگ زندگی را آدم های سختی کشیده آموخته اند.

- غرور و نا امیدی ممنوع

نه از موفقیت ها احساس غرور کنید و از شکست ها احساس نا امیدی! احساس غرور شما را از موفقیت های بعدی دور می کند و اعتماد به نفس کاذب به شما می دهد و احساس نا امیدی شما را از تلاش باز می دارد.

- زیادی مشغول بودن هم خوب نیست

یک کار را با تمرکز انجام دهید تا انجام پیوسته و مداوم کار ها بدون تمرکز است. انرژی و وقت خود را مدیریت کنید.

-  برای خرج کرد برنامه ریزی کنید

هزینه های هوشمند، یا همان برنامه ریزی درست برای خرج کردن، شما را از استرس های بسیاری دور می کند، چرا که میدانید قرار است چه کارهایی انجام دهید.

این ها تنها بخش کوچکی از رموز شاد زیستن است که با پیاده سازی آن ها در زندگی، می توانید آرامش و شادی بیشتری را به زندگی خود و اطرافیانتان هدیه دهید. ما را در بخش دوم رموز شاد زیستن در مطالب آتی مجله اینترنتی فمنوم، همراهی کنید.

بخش دوم رازهای شاد زیستن را اینجا بخوانید.

منبع : مجله اینترنتی فمنوم

  • sa ms
  • ۰
  • ۰

چرا دلار گران شد؟

قیمت دلار امروز از مرز ۶۰۰۰ تومان گذشت این در حالی است که همچنان تقاضا برای خرید دلار بالا است و صرافی ها از فروش دلار خود داری می کنند. دقایقی پیش مجلس طرح دو فوریتی برای کاهش قیمت دلار را در دستور کار خود قرار داد. با ما باشید تا دلایل افزایش قیمت دلار را با هم برشماریم.

نوسانات اخیر قیمت دلار سبب بروز نگرانی های بسیاری شده است. هجوم سیل افراد به صرافی ها برای خرید دلار به این نگرانی ها دامن زده است.

چرا دلار گران شد؟

چندی پیش با عبور قیمت دلار از مرز ۵ هزار تومان، تقاضا برای خرید دلار افزایش یافت. این افزایش تقاضا و نفروختن ارز توسط برخی از صرافی ها، به این تفکر که دلار گران خواهد شد، بستر را برای گرانی دلار بیشتر آماده کرد.
از سوی دیگر به گفته ی برخی از کارشناسان، صحبت های ترامپ در رابطه با برجام بر افزایش قیمت دلار تاثیر گذار بوده است. این در حالی است که برخی از کارشناسان بر این باورند که سیاست گذاری های پولی علاوه بر مشاجره های لفظی ایران و آمریکا، به آتش این گرانی افزوده است.
گرانی دلار اولین تاثیر را از مشاجره های لفظی ترامپ و عربستان، دومین تاثیر را از کاهش نرخ سود بانکی گرفت.
با توجه به اینکه قیمت دلار از مرز شش هزار تومان گذشت، طرح دو فوریتی مجلس برای کاهش قیمت دلار امروز آغاز شد. 
 

چرا دلار گران شد

طرح دو فوریتی مجلس برای کاهش قیمت دلار

به گزارش فمنوم و به نقل از خبرگزاری تسنیم، رحیم زارع گفت: اگر جلسه عصر امروز دوشنبه کمیسیون اقتصادی مجلس با وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی برای بررسی تحولات اخیر بازار ارز به نتیجه مشخصی نرسد، این طرح با دوفوریت به مجلس ارائه خواهد شد.

نماینده مردم آباده با بیان اینکه نوسانات اخیر بازار ارز نتیجه تصمیمات بانک مرکزی و مدیریت نادرست بازاراست گفت:

قیمت دلار به چند می رسد؟

ادامه در لینک زیر:

دلایل افزایش دلار و طرح دو فوریتی مجلس برای کاهش قیمت دلار - فِمَنوم

  • sa ms
  • ۰
  • ۰
اخراج شدن از شغل همیشه اتفاق دردناکی است که امکان دارد برای هر کسی اتفاق بیفتد. حتی اشخاصی که در مشاغل بالا رده فعالیت می کنند، ممکن است روزی به وسیله ی مقامات بالاتر از خود حکم اخراج را دریافت نمایند. اما زمانی که به یکباره با حکم اخراج خود روبرو می شویم، چه کارهایی نباید انجام داد؟

افسردگی، عصبانیت، طغیان، ناامیدی، یاس، سرخوردگی و... همه پس از اخراج شدن به فرد هجوم می آورند. اما ما باید قطعات از هم پاشیده را دوباره سر هم کرده و روی دو پای خود بایستیم. اخراج شدن از شغل، اتفاق دردناکی است اما قرار نیست که پایان دنیا باشد. ما در بخشرموز کسب و کار به این موضوع می پردازیم.

این خیلی وسوسه انگیز به نظر می رسد که بخواهید به همه ی دنیا بگویید که کارفرمای سابق شما تا چه اندازه ناعادلانه رفتار کرده، اما زمان خوبی نیست که ناراحتی تان را با زاری و بدگویی بیرون بریزید.

غم و اندوه خود را فراموش کرده و اتفاقا گام های محکم تری برای رسیدن به موفقیت در زندگی حرفه ای بردارید.

در این شرایط هرگز اعمال زیر را انجام دهید

از رسانه های اجتماعی به عنوان یک دفتر خاطرات استفاده نکنید

رسانه های اجتماعی در هر نوعی که باشند، تله ی بزرگی برای چنین شرایطی هستند که بخواهید منویات درونی و ناراحتی خود را در آن ها با دیگران به اشتراک بگذارید. شما ممکن است بخواهید از کارفرمای قبلی خود نوشته و یا از دیگران مشاوره بگیرید. اما این خیلی اشتباه است. همکاران و کارفرمایان آینده ممکن است حالا و یا بعدا آن چه شما پست کرده اید، را مشاهده نمایند. پست های منفی در مورد کارفرمایان سابق، پرچم های قرمز برای استخدام های بعدی هستند.

اگر واقعا به درد دل کردن احتیاج دارید، با ملاقات های حضوری و تلفنی صحبت کردن با دوستان واقعی و صمیمی تان کمی سبک شوید.

 

در زمان اخراج شدن چه کارهایی نباید کرد؟

 

کنترل خود را از دست ندهید

خب، احساسات را کنار بگذارید. همه ی ما می خواهیم از ناامیدی عبور کرده و حفظ کنترل احساسات و اعصاب پس از اخراج شدن، بهترین مسیری است که می توانید در پی بگیرید.

به این ضرب المثل قدیمی ها بیندیشید که می گویند: " اگر نمی توانید چیز خوبی بگویید، هیچ وقت حرفی نزنید"
در واقع هم همین طور است، شما می توانید با کنترل اوضاع به همه حتی همکاران سابق و کارفرمای سابق خود نشان دهید که چنین ضرباتی به هیچ  وجه عنان زندگی شخصی و کاری را از دست شما خارج نخواهد ساخت.

 

اخراج شدن خود را از کسی پنهان نسازید

از دست دادن شغل موضوعی ناراحت کننده است، اما هرگز چیزی بابت شرمندگی در این ماجرا وجود ندارد. پس دلیلی ندارد که بخواهید اخراج شدن خود را از کسی پنهان کرده و وانمود به چیزی دیگر نمایید. اتفاقا صریح و رک بودن در این زمینه به خود شما نیز کمک می کند که خیلی راحت تر با موضوع کنار بیایید.

 

با دیدن حکم اخراج چه کارهایی نباید کرد؟

 

ایمان خود را از دست ندهید

ممکن است یک یا چند ماه طول بکشد تا یک مصاحبه ی کاری جدید را در برنامه ی خود داشته باشید. و ممکن است از این دست مصاحبه ها چند مورد را پشت سر گذاشته و به نتیجه ای نرسید. اما نباید به هیچ وجه ایمان و اعتماد به نفس خود را از دست بدهید.

 

در مصاحبه های جدید دروغ نگویید

شما ممکن است در مصاحبه های جدید خود، ترجیح بدهید که علت خروج از کار را میل شخصی خودتان ذکر نمایید. اما توصیه می کنیم که هرگز درباره ی اخراج شدنتان دروغ نگویید. گفتن حقیقت از هر چیزی موثرتر واقع خواهد افتاد. همیشه این احتمال بزرگ را بدهید که کارفرمای جدید از محل کار قبلی شما پرس و جو کرده و حقیقت ماجرا را دریابد.
در این شرایط گفتن حقیقت از اضطراب های بعدی جلوگیری خواهد کرد. در صورتی که علت اخراج شما، پیگرد قانونی و یا مسائل اخلاقی نباشد، مطمئن باشید که کارفرمای جدید تحت تاثیر اخراج قبلی شما قرار نخواهد گرفت و اصلا تصمیم خود را با کارفرمای قبلیتان هماهنگ نخواهد ساخت.

منبع:

پس از اخراج شدن چه کار نباید کرد؟ - فِمَنوم


  • sa ms
  • ۰
  • ۰
گل های خانگی همیشه زیبایی خاصی به محیط خانه می دهند. با افزایش آپارتمان نشینی باید در نوع گلی که برای محیط خانه انتخاب می کنید دقت بیشتری کنید و تا جای ممکن گل هایی انتخاب کنید که با محیط بسته ی آپارتمان سازگارتر باشد.

پوتوس؛ گیاه آپارتمانی

پوتوس یا پتوس  برعکس گیاهان نازنازی مانند حسن یوسف یکی از گیاهان آپارتمانی سخت جان  است  که با محیط کم نور و رطوبتمعمولی خانه سازگار است.
گل پوتوس آنقدر سخت جان است که حتی در ادارات و موسسات که نور کمی دارند نیز نگهداری می شود.
از ویژگی های پوتوس می توان به خاصیت تصفیه کنندگی بالا برای هوای محیط اطراف اشاره کرد. به همین خاطر می توان یک انتخاب مناسب برای نگهداری در آپارتمان باشد.
ویژگی شگفت انگیز این گیاه این است که شاخه های بالارونده این گل می توانند  تا طول ۵ متر در محیط پیش بروند.

چند نوع پوتوس وجود دارد؟

پوتوس قلبی، پوتوس طلایی و پوتوس ابلق گونه های مختلف این گل آپارتمانی هستند. در پوتوس ابلق رگه های از زرد طلایی یا سفید کرمی بر روی برگ های گل ایجاد میشود. اگر این نوع ابلق را در محیط  کم نور نگهداری کنید برگ ها به طور کامل سبز می شوند.
 

پتوس

پوتوس را چگونه نگهداری کنیم؟

اگرچه پوتوس گیاه سختی در محیط های نامناسب است اما مانند همه ی گیاهان به موارد اولیه نیاز دارند.

نور غیر مستقیم

برای  این گیاه سایه پر نوربسیار مناسب است؛ یعنی نباید در معرض مستقیم نور آفتاب قرار بگیرند.
اما در محیط های کم نور هم مقاوم هستند. اما نژاد ابلق آن رنگ خود را از دست میدهد.

آب دهی به اندازه

بین هر دو وعده ی آبیاری، سطح خاک گلدان باید کاملا خشک شده باشد و آبیاری زیاد باعث پوسیدگی گیاه می شود.
در تابستان معمولا هفته ای ۲ بار و در زمستان هفته ای یک بار نیاز به آبیاری دارد.

دمای مناسب

در زمستان سرما را تا ۱۰ درجه و درتابستان  گرما را تا ۲۴ درجه  تحمل می کند.
اما بهتر آن است  که در تابستان در محیط خنک تر قرار بگیرد تا گیاه دچار خشکی بیش از حد نشود.
در زمستان هم بهتر است به صورت مستقیم در معرض هوای سرد قرار نگیرد.


خاک مناسب

کمپوست برای این گل عالی است و هر ۲ سال نیاز است  که خاک گلدان رو عوض کنید.


کود 

هر ۲ هفته یک بار از کود مناسب برای رشد بهتر و بیشتر گیاه استفاده کنید.
تکثیر پوتوس از طریق ریشه دار کردن قلمه های ساقه در شن و خاک با دمای ۲۱ درجه انجام می شود. این نوع از تکثیر گیاه در بهار نتیجه ی بهتری دارد.
 

گل های آپارتمانی

آیا پوتوس را می توان در آب نگهداری کرد؟

قلمه های پاشنه دار گیاه را در آب ریشه دار کنید، بهتر است این کار در تابستان انجام شود.
چرا پوتوس زرد می شود؟ افراط در آبیاری یا کمبود آبیاری در گیاه باعث زرد شدن برگ گل میشود
با آبیاری زیاد، محیط گلدان باتلاقی شده و ریشه گیاه دچار پوسیدگی میشود و به اصطلاح می گندد. در زمستان آبیاری را کم کنید.
زهکش گلدان رو همیشه چک کنید که آب اضافه از زیر گلدانی خارج شود. همچنین خشکی بیش از حد خاک باعث افتادن ساقه و برگ های گیاه و خشک شد می شود.
آبیاری را بیشتر کنید و گل رو به محیط خنک تری منتقل کنید.
برگ های سبز کم رنگ می شوند. گل رو به محیط پر نورتری منتقل کنید.
برگ ها رنگ پریده هستند. شدت نور زیاد است، گل را به محیطی با شدت نور کمتر انتقال بدهید.
زخم های سفید رنگ روی گیاه ایجاد شده: پوتوس دچار آفت شده، از سم های آفت کش استفاده کنید.


منبع:

https://www.femanom.com/%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C/%DA%AF%D9%84-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D8%A7%D9%86%DA%AF%DB%8C%D8%9B-%D9%BE%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B3?utm_source=Weblog&utm_campaign=Social&utm_source=Weblog

  • sa ms
  • ۰
  • ۰

تست تسخیص مزاج

آیا دوست دارید بدانید که مزاج شما چیست؟ آیا می دانید که تشخیص مزاج می تواند به شما کمک کند که رژیم غذایی بهتری داشته باشید و در راه سلامتی به درستی قدم بردارید؟ با ما همراه باشید تا با روش هایی ساده به شما بگوییم مزاجتان چیست.

آیا تا به حال با موضوع مزاج شناسی دست و پنجه نرم کرده‌اید؟ آیا تا به حال کسی از شما پرسیده است که مزاج شما چیست؟ اگر هیچ ایده و نظری در این باره ندارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم در ادامه‌ی مطلب با ما همراه شوید، چرا که قصد داریم شما را با مزاجتان آشنا کنیم.

اهمیت مزاج شناسی چیست؟

مزاجتان چیست؟

شناسایی مزاج کار چندان سختی نیست و افراد مختلف از روش های متفاوتی برای تشخیص مزاج استفاده می کنند. برای آنکه بتوانید مزاج خود را شناسایی کنید، می بایست به برخی از ویژگی های بدن خود توجه کنید، به عنوان مثال رنگ پوست، میزان گوشت و چربی در بدن، سفتی و نرم اندام ها، نحوه خواب و بیداری و از این دست موارد.
اما شاید از خود بپرسید چرا اصلا خوب است مزاجتان را بشناسید؟ با ما همراه شوید تا اهمیت مزاج شناسی را به شما بگوییم.

اهمیت مزاج شناسی چیست؟

اگر بخواهیم به زبان ساده بگوییم چرا شناخت مزاج اهمیت دارد، باید بگوییم اگر می خواهید مشکلات خلق و خو، اضافه وزن، برخی مشکلات سلامتی و از این دست موارد را حل کنید، باید مزاج خود را بشناسید و تا بتوانید نسبت به آن عمل کنید.
حتما برای شما هم پیش آمده است که از خود پرسیده اید که چرا فلانی هرچه می خورد چاق یا لاغر نمی شود؟ یا چرا بعضی از افراد زیاد حرف میزنند؟ یا چرا برخی ها با وزش یک نسیم هم سریع بیمار می شوند و برخی دیگر نه؟ یا اصلا چرا در یک خانواده، علایق و سلایق فرزندان با هم تفاوت دارد؟
پاسخ تمامی این سوال ها در مزاج شناسی است. با شناخت مزاج می توانید تمرین های به خصوصی انجام دهید تا مطابق با مزاجتان مسیر بهتری را برای سلامتی جسمی و روانی خود انتخاب کنید. 
با ذکر این نکات، به بررسی مزاج ها خواهیم پرداخت. با مجله اینترنتی فمنوم همچنان همراه باشید.
 

تست تشخیص مزاج

روش های تشخیص مزاج

دمای بدن را چک کنید

برای این کار، دست خود را روی برخی از اندام بدن مانند ساعد قرار دهید. اگر احساس گرما کردید مزاجتان گرم است و برعکس، اگر احساس سرما کردید یعنی مزاج شما سرد است.

نرم و سفتی بدنتان را چک کنید

با لمس بدن، اگر احساس گرما و نرمی بافت بدن شدید، یعنی فردی با مزاج گرم و مرطوب هستید. 
در صورتی که با لمس بدن، گرمایی احساس نکردید، اما به جای آن خشکی و زبری حس کردید، مزاج شما گرم و خشک است.
چنانچه با لمس بدن، احساس سرما کردید و با بافت پوسی نرم و گوشت آلود مواجه شدید، یعنی مزاج سرد و تر دارید.
بر عکس، اگر علاوه بر احساس سرما، بافت بدتان سفت و سخت است، دارای مزاج سرد و خشک هستید.

پوستتان چه رنگی است؟

افرادی که پوستی مایل به سفیدی دارند، معمولا مشکل کم خونی و مزاج سرد دارند.


ادامه در لینک زیر:

https://www.femanom.com/پزشکی-و-بهداشت/مزاج-شناسی؛-با-این-روش-ها-مزاج-خود-را-تشخیص-دهید?utm_source=Weblog&utm_campaign=Social&utm_source=Weblog

  • sa ms
  • ۰
  • ۰

با روبیکا آشنا شوید

روبیکا اینجا روبیکا آن جا روبیکا همه جا! از روزهای آغازین سال نو، هر کانال تلویزیونی را که مشاهده می کنید اسمی از روبیکا به گوشتان می خورد. از سریال پایتخت ۵ گرفته تا مسابقه ی مردان آهنین و برنامه ی بهارنارنج. کارائی روبیکا به چه شکل است و چه کمکی به شما می کند؟

روبیکا چیست؟

روبیکا یک نرم افزار چندکاره است که فقط برای شما چای نمی ریزد! البته در شبکه های مختلف تلویزیون آنقدر از این اپلیکیشن سخن می رانند که نیازی به معرفی آن احساس نمی شود. با این وجود شما را با امکاناتی که دارد آشنا می کنیم. و در ادامه فواید و سرویس های این نرم افزار همه کاره را مرور خواهیم کرد.

 اینترنت رایگان اپراتورهای ایرانسل و همراه اول

نقطه قوتی که این اپلیکیشن را بر سر زبان ها انداخته و باعث شده مردم نام روبیکا در خاطرشان بماند، استفاده از اینترنت رایگان است که بسیاری از کاربران را برای استفاده از آن، تحریک می کند. برای استفاده از این ویژگی بزرگ، تنها کافیست به اینترنت مستقیم این دو اپراتور متصل باشید. روبیکا بر خلاف بعضی دیگر از اپلیکیشن‌ها شرط اینترنت رایگان را ثبت نام یا اتصال به اینترنت سیم کارت به صورت مستقیم، کسر هزینه اشتراک در ازای ترافیک رایگان و …. نکرده و صرف استفاده از اینترنت همراه اول و ایرانسل، مبنای محاسبه ترافیک رایگان خواهد بود.

مگا ویدیو ( MEGA VIDEO)

دیگر نقطه  قوت روبیکا، پخش فیلم ها و سریال ها است که توسط عرضه کنندگان مختلف که معمولا نرم افزارهای  جداگانه دارند، عرضه شده و طبق بررسی‌های انجام شده معمولا سریال‌های محبوب و پرطرفدار و فیلم‌های روز در این اپلیکیشن وجود دارد. در روبیکا، ارایه دهندگانی همچون: آیو، فیلیمو، فیلم نت، تی‌وی نت، سیمای همراه، فن آوا، اپیدو و آکواریوم حضور دارند که بسیاری از فیلم و سریال‌های ارایه شده توسط آن‌ها در برنامه روبیکا به صورت رایگان عرضه می‌شود.

مگا اسکرین

مورد دیگر قابل ملاحظه ی نرم افزار روبیکا، قسمت برقراری ارتباط است که به صورت یک شبکه اجتماعی مانند اینستاگرام عمل می‌کند. کاربر پس از ورود به این بخش با لیست برنامه‌های مختلف و همچنین بازیگران و هنرمندان گوناگون روبرو می‌شود که می‌تواند با لمس کردن هر کدام از آن‌ها، وارد صفحه اختصاصی شان شده و با برنامه یا هنرمند مورد علاقه خود ارتباط داشته باشد.

مگا موزیک نرم افزار روبیکا

مگا موزیک (MEGA MUSIC)

دیدن افراد زیادی که هندزفری در گوش دارند گواه این است که مردم موسیقی را دوست دارند و موزیک جزء لاینفک زندگی ها شده است. روبیکا نیز که به این مسئله اشراف پیدا کرده، یک بخش اختصاصی را برای این کار در نظر گرفته است. پس از ورود به بخش موزیک یا همان مگا موزیک با لیستی از خواننده‌های مختلف در سبک‌های  گوناگون روبرو می‌شوید که می‌توانید با انتخاب هر کدام از آنها به ساخته هایشان دسترسی داشته باشید و به رایگان از آن‌ها استفاده نمایید.

مگا لِرن (MEGA LEARN)

بخش آموزشی روبیکا از دیگر بخش های خلاقانه ی سازنده های این برنامه بوده است. اما واقعا روبیکا تا چه حد در این زمینه موفق بوده است؟ البته طبق روالی که قبلا هم در روبیکا مشاهده کردیم، ویژگی‌هایی در معرفی این بخش گفته شده است که با وجود جستجوهای فراوان با زبان بی زبانی میگفت نگرد نیست! به طور مثال از جمله ویژگی‌های گفته شده در مورد روبیکا مواردی مثل: برگزاری کلاس‌های آنلاین، پخش زنده و مستقیم کلاس‌های آموزشی و سایر روش‌های آموزشی است که فعلا اثری از آن‌ها نیست.

پرداخت اینترنتی روبیکا

مگا پی (MEGA PAY)

بخش دیگری که در این اپلیکیشن باعث شده که مردم به آن علاقمند شوند، بخش پرداخت است که به مگا پِی شناخته می‌شود. خدمات پرداختی از جمله: پرداخت قبوض مصرفی، امکان ایجاد کیف پول، مدیریت حساب شخصی، پراخت به صورت دنگی و خرید شارژ برای اپراتورهای مختلف از جمله ایرانسل، همراه اول و رایتل است. از دیگر خدماتی که سازندگان نرم افزار اظهار دارند، امکان ایجاد درگاه پرداخت برای فروشندگان کالا و خدمات است که با لینک‌های درون برنامه‌ای، امکان دریافت پول را برای آن‌ها تسهیل می‌نماید.


ادامه :

https://www.femanom.com/علمی-و-تکنولوژی/نرم-افزار-روبیکا؛-اپلیکیشن-کاربردی?utm_source=Weblog&utm_campaign=Social&utm_source=Weblog

  • sa ms
  • ۰
  • ۰
بیماری پروانه ای بیماری پوستی وحشتناکی است که در دو دهه ی اخیر شیوع پیدا کرده است.بیماری بسیار دردناک است و ظاهری که بر پوست بیمار برجا میگذارد بسیار وحشتناک است.

بیماری پروانه ای، بیماری بدون درمان

بیماری پروانه ای(اپیدرمولیز بولوسا) با نام بین المللی « EB»  جزء بیماری خاص است که بسیار دردناک است و ظاهری ناخوشایند  دارد، که در اثر یک جهش ژنتیکی بوجود می‌آید و از زمان تولد تا زمان مرگ همراه بیمار خواهد بود و درمان هم ندارد و فقط باید کنترل شود. برای آن درمانی وجود ندارد و تنها با راه‌های پرهزینه می‌توان از سختی آن کم کرد.عامل این بیماری نیز ازدواج‌های فامیلی می‌باشد.

بیماری پروانه ای چگونه عملکردی دارد؟

بیماری پروانه‌ای در بافت‌های پوستی رخ می دهد بصورتی که در پوست و غشای مخاطی تاول ایجاد می‌کند. به خاطر نازک شدن پوست در اثر این بیماری به آن پروانه‌ای می‌گویند و می‌تواند ملایم و یا کشنده باشد.در این بیماری پوست به شدت حساس و ضعیف می‌شود.به گونه ای که کوچکترین خراش موجب تاول‌های دردناک خواهد شد.این حساسیت گاهی به حدی است که فرد نمی‌تواند حتی لباس بپوشد و یا باعث از دست دادن قسمتی از اعضای بدن خود شود که این اتفاق سرانجام به مرگ وی منجر می‌شود.یک بیماری ارثی در بافت‌های پوستی می‌باشد که در پوست و غشای مخاطی ایجاد تاول می‌کند.شیوع این بیماری ۱ در ۵۰۰۰۰ است.
 

علائم بیماری پروانه ای

شدت بیماری چگونه است؟

شدت بیماری از ملایم تا کشنده تغییر می‌کند و می تواند فرد را بکشد.این بیماری از یک جهش ژنتیکی در کراتین یا کلاژن ایجاد می‌شود این بیماری در تمامی گروه های قومی و نژادی رخ می دهد و به طور مساوی بر مردان و زنان اثر می کند.در نتیجه، پوست به شدت شکننده خواهد شد و کوچکترین اصطکاک یا آسیبی لای‌های پوستی را جدا کرده و ایجاد تاول می‌کند.افراد دچارشده به این بیماری در معرض ریسک سرطان پوست می‌باشند.
چه دلایلی در ایجاد بیماری پروانه ای دخیلند؟
اغلب افراد مبتلا به EB این بیماری را از طریق ژن‌های معیوب که از پدر و مادر یا هر دوی آنها دریافت می‌کنند، به ارث می‌برند. ژن‌ها در سلول‌های بدن قرار گرفته‌اند و صفات موروثی فرستاده شده از والدین به کودک را تعیین می‌کنند. همچنین آنها هر عملکرد بدن مثل شکل گیری پروتئین‌ها در پوست را کنترل می‌کنند. بیشتر از ده ژن شناخته شده‌اند که دلایل اصلی گونه های مختلف بیماری پروانه ای هستند. ژن‌ها روی کروموزوم‌ها قرار گرفته‌اند، که ساختارهایی در هر هستهٔ سلول هستند.
 

اپیدرمولیز بولوسا

در یک نوع غالب (نمایان) غیر جنسی از بیماری پروانه ای، ژن بیماری از تنها یکی از والدین که بیماری را داشته به ارث برده می‌شود، و در آنجا یک احتمال ۵۰ درصدی با هر حاملگی وجود دارد که یک نوزاد  مبتلا به  بیماری پروانه ای باشد.. در یک شکل مغلوب (نهفته) غیر جنسی، ژن بیماری از هر دو والدین به ارث برده می‌شود. هیچیک از والدین نشانه های‌ بیماری را نشان نداده‌اند؛ فقط نیاز بود آنها ژن را به اصطلاح حمل کنند و در آنجا یک احتمال ۲۵ درصدی با هر بارداری وجود دارد که یک نوزاد ای‌ بی خواهد داشت. همچنین EB می‌تواند از طریق یک جهش (دگرگونی) در یک ژن که در هنگام شکل گیری تخم یا اسپرم سلول تناسلی در یکی از والدین اتفاق می‌افتد، به دست آید. نه جنسیت کودک و نه ترتیب تولد معین نمی‌کند که کدام کودک یا چه تعداد از بچه‌ها در خانواده‌ای که ژن معیوب دارند ای‌بی را گسترش خواهند داد.

گرچه EB ساده می‌تواند زمانی که هیچ نشانی از بیماری در والدین وجود ندارد رخ دهد، معمولا به عنوان یک بیماری غیرجنسی غالب (نمایان) به ارث برده می‌شود. در ای‌بی ساده، ژن‌های معیوب آنهایی هستند که دستورهایی برای تولید کراتین، یک پروتئین الیافی در لایهٔ بالای پوست، تهیه می‌کنند. در نتیجه، پوست در اپیدرم (پوست بیرونی) شکافته شده، تولید تاول می‌کند.
در افراد سالم، قلاب‌های پروتئینی که از کلاژن ساخته شده‌اند بین دو لایه وجود دارند که مانع حرکت مستقل (اصطکاکی) این دو لایه می‌شوند.در افراد مبتلا به‌ ای بی، این دو لایه پوستی فاقد این پروتئین بوده و کوچکترین عملی که باعث ایجاد اصطکاک بین دو لایه می‌شود (مثل مالیدن یا فشار) ایجاد تاول و زخم‌های دردناک می‌کند. متاسفانه مبتلایان به‌ ای بی دردی شبیه به سوختگی درجه سه دارند.

کلام آخر

لازم است بدانید که این بیماری به هیچ عنوان مسری نیست.امروزه نیز مرکزی به نام «خانه ای بی» جایی برای تسکین زخم‌های پروانه ای است که به نیازمند کمک‌های مالی نیز می‌ شود.


منبع:

https://www.femanom.com/بهداشت-و-پزشکی/بیماری-پروانه-ای-چیست-و-چه-علائمی-دارد؟?utm_source=Weblog&utm_campaign=Social&utm_source=Weblog

  • sa ms