فِمنوم، مجله ای برای بانوان و آقایان

مجله ای برای بانوان و آقایان

فِمنوم، مجله ای برای بانوان و آقایان

مجله ای برای بانوان و آقایان

مجله ای برای بانوان و آقایان، مجله ی بانوان، مجله ی آقایان

  • ۰
  • ۰

هنگامی که کارمندان در یک سازمان استخدام می‌شوند، عوامل متعددی دست به دست هم می‌دهند تا وی در موقعیتی که قرار گرفته‌اند، بمانند. کارمندانی که احساس رضایت شغلی دارند و خوشحال‌اند، کمتر فرسوده می‌شوند و بهتر کار می‌کنند. اما آیا می دانید که چرا یک کارمند فرسوده می‌شود و کار خود را رها می‌کند؟ در ادامه‌ی مطلب با ما همراه شوید تا به این پرسش پاسخ دهیم.

آیا فکر می‌کنید وقت آن رسیده است که کار خود را رها کنید و به دنبال شغلی دیگر بروید؟ مسلماً برای تمام افراد شاغل دست کم برای یک‌بار هم که شده پیش آمده است که به دلایل مختلفی، احساس کنند که باید کار خود را رها کنند و به سراغ شغل دیگری در یک جای دیگر بروند.



اما دلایل این ترک شغل و نارضایتی چیست؟ آیا این نارضایتی‌ها واقعاً وجود دارند؟


 

در ادامه‌ی مطلب با مجله اینترنتی آقایان همراه شوید تا این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم.

 

چرا کارمندان کار خود را رها می کنند

باید بگوییم که بله، ابن نارضایتی ها بی مورد و نا به جا نیست. عوامل بسیاری وجود دارند که نارضایتی را ایجاد می کنند که در نهایت به ترک شغل منجر می شود.


چرا کارمندان شغل خود را رها می‌کنند؟

با این وجود که دوران اینکه مدیران گمان می‌کنند که پرداخت حقوق ماهانه و پاداش‌ها تنها عامل برای حفظ کارمندان است، سر آمده، اما باید این را بپذیریم که هنوز هستند مدیرانی که بر این باور هستند و به تنها چیزی که در اداره‌ی شرکت فکر می‌کنند، همین موضوع است.



به باور این دست از مدیران، پرداخت حقوق مساوی است با رضایت شغلی. اما این‌طور نیست!



یک کارمند زمانی از کار خود احساس رضایت دارد که امنیت شغلی داشته باشد، احساس کند که کار او برای شرکت و اهداف استراتژیک مفید است، احساس پیشرفت کند، ر محیطی دوستانه کار کند، تبعیض نبیند، چیزی یاد بگیرد و مواردی دیگر. اما شاید از نظر یک مدیر، رفع چنین نیازهایی در یک کارمند چندان ضرورتی ندارد، اما سخت در اشتباه‌اند.

کارمندان، انسان هستند، بر همگان واضح است که یک فرد خوشحال و با انرژی می‌تواند به خوبی کار کند و نه فردی که احساس خوشایندی نسبت به محیطی که قرار است ۸ ساعت مفید شبانه روزش را در آن بگذراند! پس، رفع این نیازها، یعنی در اختیار داشتن کارمندانی شاد که می‌توانند با نهایت انرژی، سازمان را به موفقیت هدایت کنند. 

 


همان طور که در بالا گفتیم، این دیدگاه ضعیف، بر شغل، نگرش و رفتار حاکم بر محیط تاثیر می گذارد و می تواند کارمندان را لحظه به لحظه به فرسودگی نزدیک کند. 

هنگامی که کارمندان با فرسودگی مواجه می شوند، اقدام به ترک شغل خود می کنند.



چرا کارمندان فرسوده می شوند؟


ادامه را در لینک زیر بخوانید:

  • ۹۶/۱۲/۱۵
  • sa ms

استخدام

ترک شغل

شغل

کار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی