فِمنوم، مجله ای برای بانوان و آقایان

مجله ای برای بانوان و آقایان

فِمنوم، مجله ای برای بانوان و آقایان

مجله ای برای بانوان و آقایان

مجله ای برای بانوان و آقایان، مجله ی بانوان، مجله ی آقایان

  • ۰
  • ۰
آیا شما دوست دارید برای خود کسب و کاری ایجاد کنید؟ آیا می‌خواهید به اصطلاح آقای خودتان باشید و نوکر خودتان؟ باید کمی واقع‌بینانه عمل کنید. اگر آن قدر سرمایه ندارید که بتوانید یک کسب و کار فوق‌العاده ایجاد کنید، هیچ اشکالی ندارد، ما در این بخش به شما برخی از کسب و کارها را که می‌توانید با سرمایه کم بر پا کنید را به شما معرفی می‌کنیم.

به نقل از فمنوم، کسب درآمد یا به اصطلاح عامیانه، پول در آوردن از مهم ترین مسائلی است که ذهن بشر را به خود درگیر کرده است. همه گیر شدن زندگی لوکس، کسب و کارهای رنگی و بسیاری موارد دیگر، سبب می شود که بسیاری از افراد به فکر ایجاد کسب و کاری برای خود باشند.
اما برای شروع یک کسب و کار، علاوه بر داشتن علم و آگاهی لازم و اطلاعات، به چیزی نیاز است، یک مورد مهم و حیاتی، سرمایه!
برای خرید هر چیزی به پول و سرمایه نیاز است، پس مسلم است که برای شروع یک کسب و کار هم نیاز به سرمایه داریم. اما آنچه که واضح و بدیهی است، این است که همه ی ما نمی توانیم سرمایه ای عظیم برای شروع کسب و کار خود داشته باشیم. پس در این حالت چه باید کرد؟ با ما در بخش کسب و کار موفق فمنوم همراه شوید تا به معرفی بهترین کسب و کارها با سرمایه کم بپردازیم.
 

چگونه با سرمایه کم، کسب و کار راه بیندازیم؟

با سرمایه کم چه کسب و کاری راه بیندازیم؟

خب همان طور که در بالا به آن اشاره کردیم، برای آنکه کسب و کار با سرمایه کم راه بیندازید، باید به سراغ مواردی بروید که در بهترین حالت، سرمایه ای نخواهد که بهترین کارها، به شرح زیر خواهد بود.

-  به جای فروش کالا، به فکر فروش خدمات باشید

همان طور که می دانید، برای آنکه کالایی را به فروش برسانید، نیاز است که در ابتدا چیزی خریداری کنید و بعد به واسطه ی دست بندی های جدید و یا تغییراتی که روی آن ایجاد می کنید، کالا را به فروش برسانید. فروش خدمات آسان ترین راه و کم هزینه ترین آن است. البته باید بگوییم فروش خدمات مستلزم دارا بودن تحصیلات و تخصص و مهارت های بالا است، مانند خدمات آموزشی، حسابداری و از این دست موارد.

- کمی خلاقیت به خرج دهید و چیزی بسازید

اگر کمی خلاق باشید، می‌توانید با ساده‌ترین و ارزان‌ترین وسیله‌ها و ابزارهایی که در اطرافتان مشاهده می‌کنید، چیزی بسازید و به فروش برسانید. اگر کمی موشکافانه به وسایل دکوراتیو بنگرید، خواهید دید که شما هم می‌توانید در مقیاس کم، نمونه‌هایی حتی زیباتر از آن‌ها را بسازید. امروز به لطف فضای مجازی اینترنت هم چندان نیازی به یک مغازه‌ی فیزیکی ندارید. پس دست به کار شوید و یک کسب و کار کوچک خانگی ایجاد کنید. 

- نظرتان راجع به واسطه گری در فروش کالا و خدمات چیست؟

گاهی شما می توانید از سرمایه های دیگران استفاده کنید و خود کسب و کاری راه بیندازید. خدایی نکرده منظور ما سو استفاده نیست، بلکه واسطه گری است. به این معنا که برخی از افراد هستند که با وجود سرمایه و شغل درست و حسابی و داشتن مغازه و فروشگاه، نمی توانند کالای خود را به فروش برسانند. یا بسیاری از تولیدکنندگان هستند که حاضرند با شما قرار داد بسته که محصولات آنان را بیشتر بفروشید. کمی باز تر فکر کنید. شما به راحتی با این روش می توانید یک واسطه گر حرفه ای شوید و به راحتی کسب و کار خودتان را راه بیندازید.

- معامله ی کالا با کالا

چطور است شما بخشی از تخصص خود را در اختیار افرادی قرار دهید که می توانند بخشی از نیازهای سرمایه گذاری شما را تامین کنند؟ این را در نظر داشته باشید که همیشه به تنهایی نمی توانید کارهای زیادی را به خود انجام دهید. داشتن دوست، شریک و همکاری و همراه شما را در هر زمینه ای موفق تر می کند.

برای اینکه بتوانید روی پای خود بایستید و کسب و کاری راه بیندازید، می توانید با فردی شریک شوید که می تواند هزینه های شما را تامین کند و شما هم می توانید از مهارت های خود در راه اندازی کسب و کار استفاده کنید. به گونه، شما یک معامله ی دو سر برد را ایجاد کرده اید.

و در آخر:

باید بگوییم که اگر به راستی بخواهید کاری را انجام دهید، باید تلاش کنید. با واژه های ساده و دوستانه می گوییم که، با دست روی دست گذاشتن و فکر به این موضوع که برای شروع کسب و کار سرمایه ای ندارید، هیچ سرمایه ای از آسمان برای شما فرو نمی ریزد و در واقع آب از آب تکان نمی خورد. 

دست بجنبانید، فکر کنید و بعد اقدام کنید. بسیاری از شرکت های بزرگی که در کشور و در سطح جهان فعالیت می کنند، روزی یک مغازه ی کوچک، یک کارگاه دور افتاده، یک خانه ی خرابه بوده اند که با تلاش و کوشش فراوان، به این جایگاه کنونی رسیده اند. 

منبع:

https://www.femanom.com/رموز-کسب-و-کار/بهترین-کسب-و-کارهای-کوچک-با-سرمایه-کم?utm_source=Weblog&utm_campaign=Social&utm_source=Weblog

  • ۹۷/۰۱/۱۰
  • sa ms

کسب و کار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی