فِمنوم، مجله ای برای بانوان و آقایان

مجله ای برای بانوان و آقایان

فِمنوم، مجله ای برای بانوان و آقایان

مجله ای برای بانوان و آقایان

مجله ای برای بانوان و آقایان، مجله ی بانوان، مجله ی آقایان

  • ۰
  • ۰
اعتماد به نفس چیزی نیست که همزاد بشر بوده و یا حتی به راحتی به دست بیاید. برای این که اعتماد به نفس بالایی داشته باشیم باید مسیر سختی را پیموده و در خلال حوادث و رویدادهای تلخ و دشوار گوناگون به این خصیصه ی ارزشمند برسیم.

هیچ کس با اعتماد به نفس بی حد و حصر متولد نمی شود. و اگر کسی را با اعتماد به نفس باورنکردنی می بینید، مطمئن باشید که وی برای ساختن آن سال ها تلاش کرده است. اعتماد به نفس چیزی است که شما یاد می گیرید که آن را بسازید، زیرا جهانی پر از دشواری و به طور کلی کار و زندگی دائما در ستیز با همه ی اعتماد به نفسی ست که از بدو تولد با خود به همراه داشته اید.

اتفاقات زیادی در زندگی رخ می دهند که هر یک به نوعی می توانند باعث افزایش و یا کاهش اعتماد به نفس ما شوند، بسته به این که تا چه اندازه در شرایط مختلف نسبت به حوادث مقاوم یا شکننده باشید متفاوت خواهند بود.

ما در اینجا به روش هایی برای حفظ و بالا بردن اعتماد به نفس در افراد اشاره می کنیم.

 راه های افزایش اعتماد به نفس

۱-    خود را به همان اندازه که می خواهید، تجسم کنید.

ناپلئون هیل می گوید؛

آن چه که ذهن می تواند تصور کند و باور دارد که می تواند به آن دست یابد، انسان همان را کسب خواهد کرد.

شما به همان تصویری که از خود می بینید افتخار خواهید کرد. هنگامی که با اعتماد به نفس پایین دست و پنجه نرم می کنیم، ادراک ضعیفی از خودمان داریم که اغلب نیز نادرست است. تمرین تجسم دلخواه از خود یک نسخه ی مناسب برای بالا بردن اعتماد به نفس و دستیابی به اهدافی ست که در سر می پرورانید.

 

چطور اعتماد به نفس خود را بالا بریم؟

 

۲-    خودتان را تائید کنید

ما همیشه تمایل داریم که مطابق با تصویر خود رفتار کنیم. در صورتی که رفتار و عملکرد ما با تصویر ذهنی که از خود داریم همخوانی نداشته باشد، رفته رفته احساس ضعف و ناامیدی خواهیم داشت.

به عنوان مثال اگر از ظاهر فیزیکی خود نفرت دارید، تمرین کرده و سعی کنید در آینه چیزهایی دوست داشتنی در خود یافته و روی آن ها تمرکز داشته باشید.

مغز را آماده ی پذیرش خویشتن سازید

شما باید مغز خود را به پذیرش واقعیت های مثبت درباره ی خودتان سوق دهید. مهم نیست که این واقعیت ها تا چه اندازه مهم باشند، تنها چیزی که اهمیت دارد این است که مغز شما چنین چیزهایی را درباره تان قبول کرده و آن ها را تائید نماید.

خلاصه کلام این که شما باید اعمال و رفتار و هر چیزی که مربوط به خودتان است را تائید کرده و مورد ستایش و علاقه مندی قرار دهید.
 

 

۳-    هر روز بر یکی از ترس هایتان غلبه کنید

اگر شما احساس ناامنی می کنید، چه حدسی می زنید؟ بقیه ی جهان در چه حالی هستند؟ آیا تصور می کنید این تنها شما هستید که احساس ناامنی می کنید و حال بقیه ی مردم فوق العاده خوب است؟ قطعا نه! بقیه ی جهان نیز همین احساس و یا شاید بدتر از آن را تجربه می کنند. خودتان را دست کم نگیرید.

از هر چیزی که هراس دارید بهترین راه غلبه بر آن این است که با آن ترس روبرو شوید. هر ترسی که باعث می شود اعتماد به نفس شما در شرایط مربوط به آن در مقام ضعف قرار گیرد را در مواجهه با خود قرار داده و با غلبه بر آن یک پله اعتماد به نفستان را افزایش دهید.


منبع: مجله اینترنتی فمنوم

  • ۹۷/۰۱/۲۸
  • sa ms

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی