فِمنوم، مجله ای برای بانوان و آقایان

مجله ای برای بانوان و آقایان

فِمنوم، مجله ای برای بانوان و آقایان

مجله ای برای بانوان و آقایان

مجله ای برای بانوان و آقایان، مجله ی بانوان، مجله ی آقایان

  • ۰
  • ۰

در روزهایی که خبر های نا امید کننده ای مانند بالا رفتن بی رویه ی قیمت دلار و طلا و خبر بازگشت تحریم ها، ایرانیان را حسابی دلسرد کرده، خبری اینچنینی حالمان را خوب می کند. دختران شایسته ی فوتسال، عزیزانی که بی هیچ ادعایی و در سکوت رفتید و قهرمان شدید. دوست داریم قهرمانیتان را در بوق و کرنا کنیم که همه ی دنیا بفهمند که دختران عزیز فوتسال چقدر با استعداد و همه چیز نمامند.

قهرمانی تیم فوتسال بانوان

دختران فوتسال ایران با شکست ژاپن، برای بار دوم قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا شدند.

تیم ملی فوتسال بانوان ایران در بازی پایانی مسابقات جام ملت‌های آسیا که در بانکوک  برگزار می‌شد، مقابل ژاپن به میدان رفتند و با نتیجه ۵ بر ۲  این تیم را ناک اوت کردند.

این دومین قهرمانی دختران عزیز تیم فوتسال در این عرصه از رقابت هاست . در مسابقات جام ملت های آسیا در سال ۲۰۱۶ هم رقابت بین تیم ایران و ژاپن بود که در آن سال هم فرشته کریمی خوش درخشید و با تک گل خود ایران را قهرمان آسیا کرد.

در نیمه اول بازی ژاپن بر روی دروازه ایران فشار آورد اما ضربات این تیم خارج از چارچوب بود. رفته رفته تیم ملی ایران کنترل بازی را به دست گرفت و چند موقعیت را نیز به دست آورد. نیمه اول بدون گل به پایان رسید. نیمه ی اول نیمه ی پایاپایی بود.

با شروع نیمه دوم تیم ملی حملات خود را بر روی دروازه ژاپن  بیشتر کرد تا اینکه، سارا شیربیگی، شیرزن کرمانشاهی، زنگ اول را زد و در دقیقه ۲۸ اولین گل ایران را وارد دروازه ی ژاپن کرد تا ایران یک- صفر پیش بیافتد. سارا شیربیگی پیش تر خانم گل لیگ برتر ایران شده بود.

در دقیقه ی ۳۰ بازی یعنی دو دقیقه بعد از گل اول،  ضربه آزاد  پر قدرت فرشته کریمی با برخورد به یکی از بازیکنان تیم ژاپن، وارد دروازه این تیم شد تا ایران ۲ بر صفر از این تیم پیش بیفتد.

حملات ایران همچنان ادامه داشت تا سارا شیربیگی بار دیگر در دقیقه ۳۱ بازی گل سوم ایران را به ثمر برساند.


سه جایزه ی بهترین گل زن ، ارزشمندترین بازیکن و بازی جوانمردانه

تنها چند ثانیه بیشتر از گل سوم نگذشته بود که سارا شیربیگی گل چهارم تیم را وارد دروازه حریف کرد تا با اقتدار کامل خود نیز در این بازی هت تریک کرده باشد. 

بعد از گل چهارم، تیم ژاپن به بازی پاور پلی روی آورد و میکا شماره ۳ ژاپن توانست در دقیقه ۳۲ بازی یکی از گل‌ها را جبران کند.

در ادامه فشار تیم ژاپن نتوانست کارساز باشد و در دقیقه ۳۶ بازی فهیمه زارعی گل پنجم ایران را به ثمر رساند تا ایران یک قدم دیگر به قهرمانی نزدیک شود.

آنا میشیرو در دقیقه آخر بازی اختلاف را کم کرد و گل دوم ژاپن را به ثمر رساند اما دختران شایسته ایران این بازی را ۵ بر ۲ پیروز شدند تا برای دومین بار قهرمان آسیا شوند.

ملی ‌پوشان ایران با کسب عنوان قهرمانی آسیا توانستند سهمیه حضور تیم ملی فوتسال جوانان ایران را برای شرکت در مسابقه‌های المپیک جوانان نیز کسب کنند.

در پایان این رقابتها سه جایزه برترین ها نیز به ایران رسید. فرشته کریمی ارزشمندترین بازیکن آسیا شد، سارا شیربیگی با ۹ گل عنوان بهترین گلزن رقابتها را به خود اختصاص داد و نسیم غلامی کاپیتان تیم ایران جایزه بازی جوانمردانه که به تیم ایران رسید را دریافت کرد.



کلام آخر

متاسفانه در ایران با حقیقتی تلخ رو به رو هستیم و آن بها ندادن به ورزش بانوان است. البته در چند سال اخیر از وخامت اوضاع کم شده، اما هنوز هم آنچنان که باید و شاید به ورزش بانوان رسیدگی نمی شود. اگرتا چند ماه پیش برنامه ی نود را دنبال کرده باشید، سقف قرارداد بازیکن ها را ۵۰ میلیون تومان برای یک سال اعلام کرد! به امید روزی که مسئولین با دیدن درخشش بانوانی مثل فوتسالیست های عزیز، کیمیا علیزاده و دخترانی که پرچم ایران را بالا نگه می دارند، بیشتر به وضع ورزش بانوان رسیدگی کنند.


منبع : femanom.com

  • ۹۷/۰۲/۲۳
  • sa ms

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی